مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان گفت: از ابتدای طرح خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان تاکنون بیش از ۳۰ هزار ۲۵۰ تن گندم تحویل و ۲ هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال از مطالبه کشاورزان پرداخت شده است.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ 13 July 2022

محسن ضیایی اظهار داشت: بیش از ۷۰ درصد مطالبات گندم‌کاران اصفهان پرداخت شده است و بر اساس اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان مابقی مطالبات نیز تا پایان هفته آینده پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و ۲۵۱ محموله گندم از ۳ هزار و ۸۷۱ کشاورز خریداری شده است، ابراز امیدواری کرد که با تامین اعتبارات، وجوه گندم خریداری شده در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب گندمکاران واریز شود.

مدیر کل غله استان اصفهان با بیان‌ اینکه ۵۶ مرکز برای خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان از جمله ۴۴ تعاونی روستایی، ۱۰ کارخانه آرد و ۲ سیلوی ملکی استان سازماندهی شده است، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی گندم در راستای آیین نامه ابلاغی در مراکز خرید استان انجام می‌شود و به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به درجه پاکی گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی در استان از شهر مهاباد اردستان بعنوان نخستین مرکز از اوایل خرداد شروع شده است و تا آخر شهریور ادامه خواهد داشت، افزود: خرید تضمینی گندم مانند سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی از شهرستان‌ های شمالی استان از جمله مهاباد اردستان، آران و بیدگل و کاشان شروع شده است و به‌تدریج به شهرستان‌ های سردسیر استان خواهد رسید.

ضیایی گفت: تاکنون ۲۲ هزار ۵۰۰ تن از گندم‌های خریداری شده به سیلوها و مراکز دولتی این استان حمل شده است.

مدیر کل غله استان اصفهان افزود: ظرفیت ۸۰۰ هزار تُن ذخیره‌سازی گندم به مدت ۱۵ ماه در استان وجود دارد که از این مقدار ۵۰۰ هزار تُن جزو سیلوهای مِلکی و ۳۰۰  هزار تُن فضای ایجاد شده توسط بخش خصوصی است.

به گفته وی، هیچ مشکلی برای ذخیره‌سازی گندم در استان وجود ندارد و اصفهان می‌تواند در این زمینه مُعین چند استان باشد.

ضیایی خاطرنشان کرد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی که تا چندی پیش تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت در زمان حاضر جزو اداره‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی است و تامین، نگهداری و توزیع کالاهای اساسی را بر عهده دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان بیان کرد: این اداره کل مُتولی ساماندهی، ذخیره و توزیع گندم، برنج، شکر و روغن است اما کار اصلی این اداره بیشتر در زمینه گندم، آرد و نان نمود پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :