کرمانشاه این روز‌ها که فصل ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس است، شاهد معضلی به نام قولنامه‌های صوری برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس خارج از محدوده سکونت خانواده‌ها هستیم.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶ 16 June 2022

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا این شرایط هم به خانواده‌ها که باید مبالغی به بنگاه‌های مشاورین املاک بپردازند و قولنامه صوری بگیرند، ضربه می‌زند و هم باعث می‌شود دانش‌آموزانی که ساکن واقعی محدوده مدرسه هستند، اما ظرفیت خالی برای آن‌ها باقی نمی‌ماند، حقشان ضایع می‌شود.

بهمن نریمانی رئیس ستاد ثبت‌نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با ایسنا، با اشاره به لزوم ارائه قولنامه یا سند برای ثبت‌نام در مدارس دولتی برای مشخص شدن نزدیک بودن منزل دانش آموزان به محل مدرسه، گفت: مواردی گزارش می‌شود که افراد برای ثبت‌نام فرزندانشان در برخی مدارس اقدام به گرفتن قولنامه صوری می‌کنند و در واقع ساکن منطقه نزدیک مدرسه نیستند که این شرایط زمینه سوءاستفاده برخی از مشاورین املاک جهت صدور قولنامه صوری را نیز بوجود آورده است.

نریمانی با بیان اینکه موضوع استفاده از قولنامه‌های صوری برای ثبت نام دانش‌آموزان بیشتر در شهر کرمانشاه وجود دارد، اضافه کرد: قولنامه‌های صوری به راحتی از سوی آموزش و پرورش قابل تشخیص هستند، ضمن اینکه زمان بازگشایی مدارس هم به دلیل استفاده از سرویس مدرسه این تخلف محرز خواهد شد.

رئیس ستاد ثبت نام اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش و پرورش کاملا مخالف ثبت نام دانش‌آموزان در محدوده خارج از محل سکونتشان است، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دور از محل سکونت آن‌ها علاوه بر اینکه فرصت ثبت‌نام دانش‌آموزان ساکن آن منطقه را در مدارس نزدیک محل سکونتشان کاهش می‌دهد، مشکلات آمد و رفتی را برای دانش‌آموزان ایجاد خواهد کرد.

نریمانی تاکید کرد: یکی از پیامد‌های مهم تحصیل دانش‌آموزان خارج از محدوده محل سکونتشان این است که دانش‌آموز مجبور است هر روز مسافت بین خانه تا مدرسه را طی کرده و این موضوع علاوه بر اینکه هزینه‌هایی را به خانواده به دلیل استفاده از سرویس مدرسه تحمیل می‌کند، باعث خسته شدن دانش‌آموز در تردد‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اصرار خانواده‌ها برای ثبت نام دانش‌آموزان در برخی مدارس بیشتر جنبه چشم و هم چشمی دارد، گفت: فاصله آموزشی مدارس آنطوری که خانواده‌ها فکر می‌کنند نیست و اتفاقا در مناطق حاشیه‌ای هم مدارسی داریم که سطح آموزشی خوبی دارند.

نریمانی تبلیغات اغواکننده برخی از مدارس را نیز در این موضوع بی‌تاثیر ندانست که والدین را ترغیب می‌کنند به هر روشی فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام کنند.

وی پیش بینی کرد: در سال تحصیلی جدید ۳۶۲ هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول به تحصیل شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار