گزارش سفیر از سفر وزیر
سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه، با اعلام گزارشی از سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان به ترکیه، از تفاهم دو کشور برای گشایش گذرگاه مرزی جدید در مرز بازرگان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳ 03 October 2015
به گزارش تابناک تبریز، علیرضا بیگدلی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «آقای نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت امروز به همراه یک هیات 4 نفره از بخش خصوصی وارد آنکارا شد. با آقای جناب آشچی وزیر گمرک و تجارت دیدار و در مورد گشایش درب جدید در مرز بازرگان، سرعت دادن به روند ایجاد پنجره واحد گمرکی و حل مشکلات سایر مرزها توافق نمود.»
این دیپلمات رسانه‌ای ادامه داده است: «سپس با نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد ترکیه در مورد اجرای توافقات و رفع موانع تجاری گفتگو کرد. بعدا با فکری ایشیک وزیر صنایع ، علوم و فن آوری در باره تدوین برنامه همکاریهای دو کشور در حوزه صنعت مذاکره داشت. ملاقات با مدیران شرکتهای خصوصی ترکیه که علاقمند به سرمایه گذاری در ایران بودند انجام شد. در جمع حدود 50 عضو اتاق صنایع آنکارا سخنرانی و به سوالات ایشان در باره ایران پاسخ گفت.».
سفیر ایران درترکیه گزارشی نیز از نشست مطبوعاتی نعمت‌زاده ارائه داده است: « وزیر صنعت با 20 نفر از خبرنگاران اتحادیه خبرنگاران اقتصادی ترکیه دیدار و در مصاحبه مفصل به سوالات اقتصادی ایشان در باره شرایط جدید همکاری اقتصادی با ایران جواب داد. در ضیافت شام وزیر اقتصاد که با حضور 60 نفر از مدیران ارشد بنگاه های اقتصادی ترکیه برگزار شد حضور یافت و موضوع سرمایه گذاری در ایران را تبیین کرد. جمعه نیز با جمعی از بازرگانان ایرانی در آنکارا دیار و سپس به تهران برمی گردد. مذاکرات جدی با دستور کار مشخص و نتیجه ملموس بود. بخش خصوصی ترکیه مایل است با کسب اطمینان لازم سرمایه گذاری در ایران را افزایش دهد.».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار