توسعه مناسبات مرزی ایران و عراق
نشست فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی با فرمانده مرزبانی منطقه یک کشور جمهوری عراق با هدف تامین امنیت مرزها و تامین حقوق مشترک مربوط به مرز و مرزبانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۴۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 01 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی در حاشیه برگزاری این نشست با بیان این که در این جلسه مواردی در رابطه با پوشش خلاهای مرزی مطرح شد تا از سوی منطقه کردستان عراق مورد توجه قرار گیرد گفت: برگزاری گشت های مشترک در نقطه صفر مرزی با همکاری دو طرف جهت استیفای حق و حقوق مرزنشینان از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

سردار سرتیپ دوم حسین خانی افزود: تقویت بازارچه های مرزی از جمله تمرچین پیرانشهر و کیله سردشت، برچیدن مقرهای گروهک های تروریستی از منطقه کردستان عراق، رعایت حقوق شهروندی و سهولت در تردد اتباع هر دو طرف از مرز از دیگر مواردی بود که در این نشست مطرح شد.

 وی خاطرنشان کرد: برخورد با گروهک ها که امنیت منطقه را دچار مشکل می کنند موضوعی بود که مقرر شد هر دو طرف در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

سرلشکر حماد فاضل هادی دزهیی فرمانده مرزبانی منطقه یکم کشور جمهوری عراق نیز در حاشیه برگزاری این جلسه مشترک از توافق فی مابین مرزبانی آذربایجان و منطقه یکم مرزبانی جمهوری عراق با هدف تقویا متاسبات و امنیت پایدار مرزی خبر داد و گفت : انسداد خلاهای مرزی، برخورد با گروهک های تروریستی و توسعه مبادلات مرزی از جمله مباحثی بود که در این نشست برآن تاکید شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار