رئیس جمهور گفت: با رعایت صرفه و سود کشاورزان، بخش جدی از کالا‌های اساسی کشور را می توانیم از زمین‌های حاصلخیز تولید کنیم. به دنبال این هستیم خودکفایی در کالا‌های اساسی ایجاد شود و این ماموریت جدید جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۱۰۴۵۸۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶ 20 May 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سید ابراهیم رئیسی در جمع  اقشار مختلف مردم ارومیه گفت: یک حلقه ارتباطی جوانان انقلابی  با استاندار و من باید شکل بگیرد تا همیشه از نگاه نخبگان بهره‌مند باشیم از این ایده استقبال می کنم.

رئیس جمهور افزود: این تجمع و کنار هم بودن امروز و امنیتی که در استان و کشور هست مدیون خون ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی است و وحدتی که در این استان است و مثال زدنی است.

وی افزود: این وحدت موجبات توسعه را فراهم می‌کند. همه باید پاسدار این وحدت که مولفه امنیت ماست باشیم چرا که این وحدت یک نگاه راهبردی است هرکسی این وحدت را مخدوش کند در جهت دشمن حرکت می کند.

رئیس جمهور در ادامه گفت: مراکز دانشگاهی، حوزه‌های علمیه باید در رفع مشکلات کمک کنند. مشکل فقط صنایع و معادن نیست معضلات فرهنگی اجتماعی گردشگری که آذربایجان غربی قطب آن است باید نقش ایفاء کنند.

حجت السلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه بین بخش‌های علمی و اجرایی یک رابطه خاص باید شکل بگیرد افزود: دریاچه ارومیه برای کل کشور اهمیت دارد و احیاء آن ضروری است برنامه‌های زیادی شده، اما اجرا نشده در این سفر اجرایی کردن برنامه‌ها پیگیری می شود و خبرش به زودی به شما می رسد.

وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی اهمیت فراوانی دارد امسال ۵ برابر شده است صادرات، اما هنوز اول راهیم و برنامه داریم اینجا یک استان معدنی است ۵۲ ماده معدنی دارد و یک ظرفیت است خام فروشی باید متوقف شود و ارزش افزوده و اشتغال افزایش یابد.

 سید ابراهیم رئیسی در ادامه گفت: برنامه‌های خاصی برای سرمایه گذاری داریم کار‌های خوبی شده، اما هنوز اول راهیم نیروی فرهیخته زیاد داریم در استفاده از بومی گزینی و نیروی انسانی متخصص بومی باید تلاش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار