عملیات اجرایی چهارخطه کردن قطعه چهارم محورمرند_ ایواوغلی خوی به طول ۱۶/۵ کیلومتر با اعتبار ۲۹۴۸ میلیارد ریال با حضور حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی ، فرماندار و نماینده شهرستان های خوی و چایپاره در منطقه فاپلوق کلنگ زنی شد .
کد خبر: ۱۰۴۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۸ 28 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عملیات اجرایی چهارخطه کردن قطعه چهارم محورمرند_ ایواوغلی خوی به طول ۱۶/۵ کیلومتر با اعتبار ۲۹۴۸ میلیارد ریال با حضور حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی ، فرماندار و نماینده شهرستان های خوی و چایپاره و سایر مسئولین شهرستان در منطقه فاپلوق کلنگ زنی شد
محسن حمزه لو در این مراسم گفت :
قطعه ۴ پروژه ۴ خطه سازی جاده مرند ایواوغلی از منطقه قاپیلوق که نقطه صفر حوزه استحفاظی آذربایجان‌غربی می باشد تا سه راه ایواوغلی به طول ۱۶/۵ کیلومتر و عرض ۱۱ متر می‌باشد که امروز عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.
وی افزود : در طول مسیر ۲ پل رودخانه ای شور چای با ۲ دهانه ۲۰ متری و قطور چای با ۳ دهانه ۲۰ متری احداث خواهد شد .
حمزه لو اضافه نمود : پروژه در دست اجرا با ۲۲۲۰۰۰ مترمکعب خاکبرداری ، ۲۲۰۰۰۰ متر مکعب خاکریزی ، ۱۵۹۰۰۰ متر مکعب زیراساس ، ۲۰۱۵۰ مترمکعب بتن ریزی ، ۵۸۳۰۰۰کیلومتر آرماتوربندی و ۱۲۱۰۰۰ تن آسفالت ریزی در مدت ۳۶ ماه توسط شرکت عمران راه سازان شاهین اجرا و به ااتمام خواهد رسید .

عادل نجف زاده نماینده شهرستان های خوی و چایپاره در این مراسم گفت :
راه سازی یکی از مسیرهای توسعه ملی کشور است که باید بصورت ملی اجرا شود و با اصلاح و تعریض جاده ها جلو حوادث تلخ تصادفات جاده ای گرفته شود .
وی افزود : متاسفانه در یک سال گذشته ۱۶ هزار نفر در تصادفات جاده ای کشور جان خود را ازدست داده اند و ۳۵۳ هزار نفر مجروح شده اند . این آمار تلخ نشان دهنده این است که جاده های کشور استاندارد نیست و وسایل نقلیه تولید داخل هم استاندارد نیستندو همه این مشکلات باید حل گردد .
نجف زاده گفت : این پروژه ۱۶/۵ کیلومتری باید ۴۰ سال قبل اجرا می‌شد ولی بنا به دلایل متعدد تا به امروز به تعویق افتاده است و ما امروز خوشحالیم که با اجرای این قطعه مسیر مزبور به کریدور اصلی کشوری وصل می‌شود.
وی افزود : با توجه با اینکه سه راه خوی پیشانی اقتصادی و ترانزیت کشور است باید هرچه زودتر به جایگاه واقعی خود برسد .
نجف زاده گفت : شهرستان خوی شاه راه اقتصادی کشور بسوی جهان و کشور های اروپایی است و پروژه ملی جاده خوی قطور رازی باید مورد توجه نظام باشد و هرچه زودتر با به بهره برداری رسیدن جاده و پایانه مرز رازی شاهد افزایش ترددهای ترانزیتی و شکوفایی اقتصادی خوی ، منطقه و کشور باشیم .

کاظمی فرماندار خوی نیز در این مراسم گفت : خوی به عنوان دومین شهر استان و دروازه ارتباط با جهان باید به کارگاه توسعه و پیشرفت اقتصادی تبدیل شود . و این کار با تلاش های شبانه روزی دولت و سایر مسوولین ممکن خواهد بود .
وی افزود : بنابه سفارشات مقام معظم رهبری که فرمود : شادابی را به مردم برگردانید . این کار با سخنرانی بدست نمی آید بلکه باید خستگی ناپذیر کار کرد تا مطالبه رهبری که همان خواسته مردم نیز می باشد حاصل شود .
کاظمی تاکید کرد با اجرای این پروژه های راه سازی و دیگر پروژه های عمرانی شهرستان خوی باید به جایگاه واقعی خود که به عنوان دروازه ارتباط با کشور های جهان و عصاره نظام جمهوری اسلامی در چشم گردشگران و اقتصادی های کشورهای همسایه که وارد خوی می‌شوند همچون ستاره پرنور بدرخشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار