در سال 1400 محقق شد؛
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال 1400 تا پایان آن تعداد 14 نشان استاندارد حلال توسط اداره کل استاندارد آذربایجان غربی صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۸ 14 April 2022

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی منصور جلایر با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه نخست صدور نشان استاندارد حلال در کشور طی سال 1400 را دارا است، گفت: صدور این استاندارد خصوصا در صادرات محصولات تولیدی اهمیت بسیاری دارد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: پیرو ابلاغ مرجعیت قانونی سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص اعطای نشان حلال در تبصره ۲ ماده ۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مصوب سال ۱۳۹۶،اطلاع‌رسانی‌ها و پیگیری‌های مکرر و مستمر از واحدهای تولیدی و خدماتی مشمول توسط این اداره کل صورت گرفت.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در ادامه اضافه کرد: حاصل اقدامات و تلاش‌های کارکنان اداره کل استاندارد استان طی یکسال اخیر ۱۴ نشان استاندارد تشویقی حلال برای واحدهای تولیدکننده استان اعطا شده است.
وی ادامه داد: فرآورده‌های تولیدی واحدهایی که موفق به کسب نشان استاندارد حلال شده‌اند شامل انواع آبمیوه، نکتار میوه، نشاسته خوراکی گندم، گلوکز مایع و گلوتن می‌باشد.
جلایر اشاره کرد: تعداد ۳ نشان حلال برای فرآورده‌های گوشت تازه،انواع شیر پاستوریزه و استرینیزه توسط این اداره کل تمدید شد.
وی به رتبه نخست این اداره کل در صدور نشان استاندارد حلال اشاره کرد و گفت: براساس آمار ثبت شده در سامانه سینا این اداره کل رتبه اول کشور را در صدور نشان استاندارد حلال در سال ۱۴۰۰ به دست آورده است.
جلایر تصریح کرد: واحدهای تولید محصولات غذایی شامل این نشان باید علاوه بر رعایت قوانین خاص در تولید، در نگهداری، حمل و نقل و ذخیره سازی محصولات خود دقت لازم را داشته باشند.
وی در ادامه عنوان کرد: استاندارد حلال با امضای نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی و مدیرکل استاندارد، صادر می‌شود که امروز در جهان نه‌تنها مسلمانان که همه افراد اقبال خوبی به مصرف محصولات دارای استاندارد حلال نشان داده‌اند.
این مقام مسئول ضمن تاکید بر اینکه دریافت استاندارد حلال دارای شرایط سختگیرانه‌ای است، گفت: یک واحد تولیدی باید استاندارد باشد تا با در نظر گرفتن جمیع شرایط، کاندیدای دریافت استاندارد حلال باشد، برخورداری از خط تولید کامل و حضور کارشناس دامپزشکی ثابت، برخی از این شرایط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار