همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان شهروندان می‌توانند بلیت‌های بازدید از طبقات مختلف برج میلاد را با تخفیف ۵۰ درصدی خریداری کنند و از برنامه‌های متنوع در جشنواره رمضان مجموعه و همچنین طبقات برج میلاد تا ساعت یک بامداد بازدید کنند.
کد خبر: ۱۰۳۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸ 09 April 2022

به گزارش تابناک تهران، با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و ماموریت مجموعه گردشگری برج میلاد به منظور ایجاد فضایی برای سرگرمی و اوقات فراغت خوش در فاصله بین افطار تا سحر، مدیریت این مجموعه تسهیلات و برنامه‌های مختلفی را برای شهروندان تدارک دیده است که از جمله آنها فروش بلیت با تخفیف ۵۰ درصد برای بازدید از برج میلاد است.

این تخفیف تا ۱۰ اردیبهشت ماه بوده و شهروندان می‌توانند از ساعت ۱۷ الی ۱ بامداد از مجموعه گردشگری و تفریحی برج میلاد بازدید کنند. لازم به ذکر است که ساعت فروش بلیت بعد از ساعت ۱ بامداد امکانپذیر نیست.

در این طرح علاوه بر تسهیلات اعلام شده فوق، شهروندان می‌توانند از برنامه‌های تدارک دیده شده در محوطه برج میلاد مانند، چایخانه حرم رضوی، ویژه برنامه کودکان در گذرگاه، اجرای موسیقی اقوام بصورت رایگان استفاده کنند همچنین پارکینگ مجموعه نیز جهت رفاه حال بازدیدکنندگان تا پایان ماه مبارک رمضان رایگان اعلام شده است.

برپایی سفره افطار ساده و همچنین ویژه برنامه ماه بهشت با حضور قاریان بین المللی هرشب در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار و این برنامه بصورت زنده از شبکه قرآن پخش می‌شود حضور در این محفل معنوی برای عموم مردم رایگان و آزاد است.

کاهش ۴۲ درصدی تخلفات در حریم پایتخت/ تخفیف ۵۰ درصدی به بازدیدکنندگان برج میلاد

کاهش ۴۲ درصدی تخلفات در حریم شهر تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از کاهش حدود ۴۲ درصدی تخلفات و افزایش ۳۳ درصدی جلوگیری از وقوع ساخت و ساز غیرمجار در حریم شهر تهران طی تعطیلات نوروز امسال نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حمیدرضا صارمی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای برخورد با تخلفات ساخت و ساز در حریم شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز، گفت: یکی از مهمترین وظایف شهرداری تهران، حفاظت و صیانت از اراضی حریم شهر و جلوگیری و برخورد بدون اغماض با ساخت وسازهای غیر مجاز است، در همین راستا ما در تلاشیم تا با انجام اقدامات مناسب بتوانیم مانع تصرف اراضی و ساخت وساز در این محدوده شویم.

وی ادامه داد: از آنجایی که طی سال های گذشته، سودجویان از فرصت تعطیلات نوروزی برای انجام تخلفات در حریم استفاده کرده و اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در این محدوده می کردند، ما به منظور جلوگیری و برخورد با این تخلفات، از اسفند ماه سال گذشته، تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفتیم که تشکیل کمیته های صیانت از حریم با هدف جلوگیری به موقع از ساخت وسازهای غیر مجاز و همچنین نظارت های کنترلی لازم توسط عوامل اداره کل حریم، شرکت شهربان و حریم بان و مدیریت دقیق و منسجم شهرداری های مناطق دارای حریم از مهم ترین آن ها محسوب می شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اهمیت اقدامات صورت گرفته توسط قوه قضائیه و قوه مجریه در برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز در حریم شهرتهران طی اسفند ماه سال گذشته، اظهار کرد: مجموع اقدامات انجام شده موجب شد در ایام تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۱ شاهد کاهش حدود ۴۲ درصدی تخلفات و افزایش ۳۳ درصدی جلوگیری از وقوع تخلف در این محدوده نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ باشیم.

وی خاطرنشان کرد: طی تعطیلات دو هفته ای نوروز امسال از وقوع ۱۲۲ مورد ساخت و ساز در حریم شهر تهران، جلوگیری شده است.

۵ واحد دیگر خرید و فروش خودرو در منطقه ۱۹ تعطیل شد

شهردار منطقه ۱۹ اعلام کرد: پنج واحد دیگر خرید و فروش خودرو در خیابان شکوفه این منطقه به دلیل ایجاد سد معبر و پس از عدم بی توجهی به اخطارها تعطیل شد.

مهدی هدایت با بیان اینکه ساماندهی مشاغل مزاحم در مرحله نخست با صدور رأی اخطار در سه مرحله انجام می شود افزود: درصورتی که صاحبان این مشاغل اقدامی درخصوص رفع سد معبر و مزاحمت انجام ندهند، نسبت به تعطیلی آن ها براساس بند ۲۰ اقدام می شود.

به گفته وی، در همین راستا ضمن تعطیلی پنج واحد خرید و فروش خودرو در خیابان شکوفه، چهار واحد خرید و فروش خودرو در این معبر که در پی صدور رأی بند ۲۰ تعطیل شده و مالکان آن ها اقدام به فک پلمپ غیرقانونی کرده مورد پیگیری حقوقی قرار گرفت.

هدایت خاطرنشان کرد: در ادامه فعالیت جمع آوری واحدهای غیر مجاز بازیافت پسماند در خیابان خلازیر نیز دو واحد غیر مجاز دیگر شناسایی شد همچنین در راستای برخورد قانونی با مشاغلی که نکات ایمنی و تمهیدات آتش نشانی را رعایت نمی کنند، برای یک واحد صنفی فعال در زمینه  پرکردن گازمایع در شهرک شریعتی و واحد تولیدی مبل درناحیه۱ تشکیل پرونده انجام شد.

شهردار منطقه ۱۹ در ادامه به تشریح بخشی از اقدامات انجام شده در راستای نگهداشت شهر و حفظ محیط زیست از آلودگی حیوانات مضر شهری پرداخت و بیان کرد: در همین راستا طی طرح های اجرا شده برای کنترل جمعیت موش ها، ۴۹۳ مورد منافذ فعال و غیر فعال شناسایی و طعمه گذاری شد علاوه بر این ۶۰ دریچه یک طرفه نصب ،۷۵ مورد انسداد و اطلاع رسانی لازم نیز به شهروندان درقالب توزیع بیش از ۳۰۰ بروشور آموزشی صورت گرفت ضمن اینکه طی گشت زنی های انجام شده و در پاسخ به پیام های ۱۳۷ شهروندان، ۷۴ قلاده سگ ولگرد زنده گیری شد.

کاهش ۴۲ درصدی تخلفات در حریم پایتخت/ تخفیف ۵۰ درصدی به بازدیدکنندگان برج میلاد

مصرف چه محصولاتی برای مقابله با ریزگردها توصیه می‌شود؟

در حالی که شاخص‌های آلودگی هوای تهران همچنان در شرایط ناسالم قرار دارد و گرد و غبار، فضای شهر را در بر گرفته است، تغذیه سالم برای کاهش آثار و عوارض منفی ناشی از آلاینده‌ها بر شهروندان و سلامت آنها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

کارشناسان و متخصصان تغذیه معتقدند، مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه با آثار سم‌زدایی و تقویت سیستم ایمنی، نقش به سزایی در مقابله با آسیب‌های ناشی از گرد و غبار و آلودگی هوا بر سلامت بدن دارند.

این کارشناسان توصیه می‌کنند، محصولات حاوی ویتامین C همچون انواع مرکبات، فلفل دُلمه سبز، انواع کلم، گوجه فرنگی، سبزیجات برگ سبز، کیوی، طالبی و توت فرنگی که سبب تقویت سیستم ایمنی می‌شوند، در شرایط آلودگی هوا مصرف شود.

این گزارش می‌افزاید، محصولات دارای ویتامین A نظیر هویج، کدو حلوایی، اسفناج، گوجه فرنگی، انواع کلم، طالبی، موز و فلفل دُلمه رنگی نیز در تقویت سیستم ایمنی نقش دارد و مصرف این محصولات در شرایط گرد و غبار، مورد توصیه متخصصان تغذیه است.

گفتنی است، نوشیدن شیر و مصرف لبنیات، ماهی و غذاهای حاوی اُمگا ۶ و همچنین، خوردن سیب تازه از تأثیر قابل توجهی در کاهش آثار و عوارض سوء گرد و غبار بر سلامت افراد برخوردار است.

کاهش ۴۲ درصدی تخلفات در حریم پایتخت/ تخفیف ۵۰ درصدی به بازدیدکنندگان برج میلاد

درختان معابر منطقه ۳ تهران نورپردازی شد

همزمان با ماه مبارک رمضان، زیباسازی شهرداری منطقه سه پروژه نورپردازی درختان معابر این منطقه را اجرایی کرد.

نورپردازی این درختان با توجه به تنوع پوشش گیاهی این مسیر به لحاظ نوع درخت، فرم و ابعاد متفاوت درختان، انتخاب و جانمایی شده است.

معاون خدمات شهری و فضای سبز منطقه سه در این باره گفت: با توجه به اهمیت فضای سبز و برای جلوگیری از ایجاد اختلال در ساعت درونی گیاهان و یا اختلال در رشد آنها، برای این پروژه پیش بینی زمانبندی شده است که با استفاده از تایمرهای نجومی و محدود کردن ساعات استفاده، مدیریت می شود.

حسین سیگارودی بیان کرد : این پروژه با هدف ارتقای کیفیت و ایجاد جذابیت بصری در منظر شهری شبانه با ایجاد تمرکز و تاکید روی پوشش گیاهی صورت می‌گیرد.

وی افزود: نورپردازی درختان، علاوه بر احیا و زنده نگه‌داشتن فضای شهری باعث تفاوت در منظر روز و شب شده و تاثیر بسزایی در ایجاد هنرشهری در شب دارد.

نصب ۱۰۰ مخزن جدید در محلات منطقه ۱۷

شهردار منطقه ۱۷ گفت: باتوجه به هماهنگی های به عمل آمده، تعداد ۱۰۰ عدد مخزن با ارزش ریالی ۱۰ میلیارد ریال در روزهای ابتدایی سال جدید تهیه و به نواحی سه گانه شهرداری منطقه جهت جایگزینی با مخازن فرسوده تحویل داده شد.

رضا شنگی با اشاره به نوسازی و بهسازی مخازن، گفت: باتوجه به هماهنگی های به عمل آمده و به منظور بهبود وضعیت نگهداشت شهر و نوسازی و بهسازی مخازن ، تعداد ۱۰۰ عدد مخزن در روزهای ابتدایی سال جدید  تهیه و به نواحی سه گانه جهت جایگزینی با مخازن فرسوده تحویل داده شد.

شهردار منطقه ۱۷ افزود: ارزش ریالی این مخازن جدید حدود ۱۰ میلیارد ریال است و این روند تا رسیدن به حد مطلوب در سال جدید ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: تعداد ۱۹۴ عدد مخزن در سال ۱۴۰۰ تهیه و به نواحی سه جهت جایزگزینی با مخازن فرسوده تحویل داده شده بود.

شنگی تصریح کرد: همچنین در راستای نظافت و پاکیزگی محیط شهری و اهمیت زیبایی بصری ، در سال ۱۴۰۰ نسبت به تعمیر ۲۰۰ عدد از مخازن معیوب توسط اکیپ های سیار نواحی سه گانه در محل انجام شد.

شهردار منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: کلیه زیر مخازن سطح منطقه در سال گذشته و ابتدای سال جاری در طی دو نوبت رنگ آمیزی شد.

سرپرست جدید شهرداری منطقه ۱۸ معرفی شد

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران و هیات همراه، از زحمات و تلاش های دکتر یعقوب هوشیار به عنوان شهردار تقدیر و محبوب تیزپاز نیاری به عنوان سرپرست شهرداری منطقه ۱۸ معرفی شد.

در ابتدای این مراسم که کلیه معاونین، مدیران و شهرداران نواحی منطقه نیز حضور داشتند یعقوب هوشیار ضمن ارائه گزارش عملکرد در طول مدت حضور، از زحمات تمامی مدیران و پرسنل منطقه قدردانی کرد.

در ادامه نیز حسین نظری معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به عملکرد رو به رشد و دستاوردهای خوب منطقه در طول مدیریت شهری دکتر هوشیار برای تداوم این موفقیتها در دوره بعدی مدیریت شهری آرزوی توفیق کرد.

در پایان این مراسم از سوی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران لوح تقدیر و از سوی مدیران منطقه هدایایی به رسم تقدیر و یادبود به دکتر هوشیار و همچنین حکم سرپرست جدید شهرداری منطقه داده شد.

یعقوب هوشیار چندی قبل با رای و نظر شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان شهردار این کلانشهر انتخاب و روز پنج شنبه ۱۸ فروردین ماه سال جاری معارفه شد.

برگزاری جشنواره ورزشی رمضان در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از برپایی جشنواره ورزشی رمضان به همراه ده ها برنامه ورزشی  همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در فلکه دوم نیروی هوایی و محلات منطقه خبر داد .

محمد هادی علی احمدی با بیان این نکته که نباید در ماه مبارک رمضان از ورزش غفلت کرد، گفت: توجه به ورزش از ضرورت‌های اصلی جامعه است و در این راستا ، ویژه برنامه های متنوعی از سوی اداره ورزش منطقه با جلب مشارکت های شهروندان همزمان با ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده و هم اکنون در حال اجر است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۳ غرفه به فعالیت های ورزشی در پردیس فرهنگی منطقه همزمان با ماه مبارک رمضان در فلکه دوم نیروی هوایی افزود: این غرفه ها با عناوین بازی های فکری ، واقعیت مجازی ، بازی کودکان ، شن بازی ، اسباب بازی کودک ، بازی های رایانه ای ، لی لی ، مار پله ، فوتبال دستی ، دارت ، شطرنج ، گریم کودک و بازی های پهلوانی از امشب ۲۰ فروردین ماه به مدت هشت شب پذیرای شهروندان است .

شهردار منطقه ۱۳ به ضرورت  توجه و حمایت از ارتقای فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف ورزشی از محلات و فراهم کردن بسترهای مناسب برای فعالیت و حضور آنان در عرصه‌های قهرمانی ملی و بین المللی اشاره کرد و گفت: رقابت های ورزشی ویژه بانوان با عنوان  «برمدار ورزش»،در روزهای دوشنبه هر هفته در یکی از بوستان های منطقه برگزار می شود.

علی احمدی، همچنین بر توازن یکسان ارتقای بعد معنوی و ورزش و سلامت جامعه تاکید کرد و ادامه داد: چالش پیاده روی ویژه ماه مبارک رمضان‌ با عنوان «هزار ذکر هزار گام» در منطقه ۱۳ بدین منظور طراحی شد . 

وی در ادامه افزود: در این ‌چالش، پیاده روی به همراه بیان اسما و اذکار الهی توسط مربیان ایستگاه های تندرستی و شهروندان در طول ماه مبارک رمضان در حال اجراست.

کانون های اندیشه ورز در محلات دارالمومنین تشکیل می شود

کانون های اندیشه ورز با بهره مندی از ظرفیت  نخبگان و افراد دغدغه مند و در راستای ارائه خدمات مطلوب و اثربخش در محلات شهرداری منطقه ۱۴ تشکیل می شود.

شهردار منطقه ۱۴ با بیان اینکه استفاده از ظرفیت نخبگان، صاحب نظران و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود راهگشای مشکلات شهری خواهد بود، از تشکیل این کانون های محلی با مشارکت نخبگان و با هدف رفع مشکلات و توسعه محلات خبر داد.

محمد امین سالاری پور در ادامه با بیان اینکه با فراهم شدن این بستر شهروندان منطقه با مشارکت فعال در حوزه‌های مختلف شهری در فرآیند تدوین و  مرحله اجرای طرح‌ها  و رفع مسائل محل سکونت خود تلاش می کنند، افزود: برای این منظور استفاده از ظرفیت های دانش بنیان و موضوعات نواور و نهادهای مرتبط با شهرداری در همه حوزه های شهری برای توسعه و آبادانی منطقه و رضایت مندی بیشتر شهروندان در دستورکار است.  

شهردار منطقه ۱۴ با تاکید بر اهمیت شناسایی ظرفیت جوانان با استعداد و کارامد ، از برنامه ریزی برای افزایش سرانه های شهری در محلات، برگزاری رویدارهای استارتاپی با بهره مندی از ظرفیت جوانان و نخبگان، استفاده از ظرفیت بوستان ها، مساجد و... خبر داد و خاطرنشان کرد: با همگرایی، هم افزایی و استفاده حداکثری از دیدگاه های کلیه صاحب نظران حوزه مسائل شهری و تدوین برنامه ای منسجم در دارالمومنین تهران، بدون تردید توسعه، پیشرفت منطقه و ارتقای کیفیت خدمات رسانی به شهروندان محقق خواهد شد.

عطر و بوی دلنواز رمضان در کوچه پس کوچه های منطقه ۴ به مشام می رسد

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه چهار گفت: با اقدامات ویژه شهری عطر و بوی دلنواز ماه مبارک رمضان در محلات ۲۰ گانه منطقه به مشام می رسد.

رضا معلم ، ضمن تبریک ماه مبارک و مقدس رمضان گفت:  به منظور ارج نهادن به ماه دلنواز میهمانی خداوند ، شمال شرق تهران پیش از آغاز روزهای رمضان با اکران بنرها و پرچم های مناسبتی به استقبال این ماه رفت.

وی در ادامه گفت: در این عملیات تعویض ۱۵۰ تخته پرچم های نوروزی به الوان، اکران ۴۰ تخته بنر فرهنگی، جمع آوری ۱۸۰ تخته بنرهای غیرمناسبتی  و امحای دو هزار مترمربع شعار نویسی از اقدامات انجام گرفته است.

معاون شهردار منطقه چهار افزود: برای استقبال از این ماه مبارک شستشو و غبارروبی ۴۰ هزار مترمربع از مساجد منطقه و لکه گیری ۲۰۰ مترطول جداول معابر منتهی به مسجدها اجرایی شد.

وی خاطرنشان کرد: امید داریم همگی بتوانیم از لحظه به لحظه ملکوتی این ماه مبارک استفاده کرده و کوله باری از معنویات را به توشه آخرت خود بیافزاییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار