در پی شناسایی ۱۶۴ فرد مبتلا به سرخک در کشور ، دو مورد مشکوک به این بیماری نیز در آذربایجان غربی شناسایی شده است.
کد خبر: ۱۰۳۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴ 06 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  معاون بهداشت وزارت بهداشت با تأکید بر لزوم تزریق واکسن ام‌ام‌آر، تعداد موارد شناسایی شده سرخک در کشور را ۱۶۴ نفر اعلام کرد.

 کمال حیدری، درباره شیوع سرخک در کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته موفق به اخذ گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شد، اما متأسفانه همزمان با این رویداد، در کشور همسایه‌مان افغانستان بیماری سرخک شایع شد و از طرفی، با توجه به مسائل سیاسی کشور افغانستان و مهاجرت عده زیادی از شهروندان افغانستانی به کشورمان و پراکندگی آن‌ها در نقاط و شهر‌های مختلف، برای ما دغدغه خاطر ایجاد کرده است .

 وی افزود:  باید توجه شود که سرخک، واگیردار است و احتمال اینکه به افراد بیشتری سرایت کند زیاد است؛ لذا هر کسی که روند واکسیناسیون "ام‌ام‌آر" را تکمیل نکرده، حتماً به مراکز بهداشت در سراسر کشور مراجعه کند.

امکان شیوع سرخک، به خصوص در بین کودکان وجود دارد. کودکان یکبار در ۱۲ ماهگی و دوباره در ۴ یا ۵ سالگی باید واکسن سرخک بزنند.

این بیماری اگرچه همیشه کشنده نیست اما امکان مرگ و میر در آن هست. از سوی دیگر شدت ابتلا آن بالاست و همه اعضای یک خانواده را می‌تواند درگیر کند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار