کد خبر: ۱۰۳۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰ 05 April 2022
به گزارش تابناک همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در دومین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جدید، گفت: کارگروه ستاد تسهیل در سال جدید به طور ویژه پیگیر تحققِ شعار سال و منویات مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود: در سایه تولید است که اشتغال ایجاد می‌شود و وابستگی به بیرون از کشور از بین می‌رود، با حمایت از تولید اصول اقتصاد مقاومتی نیز انجام می‌شود.


قاسمی فرزاد با بیان اینکه  تولید باید برای جوانان کشور و فعالان، ایجاد اشتغال کند، گفت:  با توجه به منسوخ شدن روش‌های سنتی در امر تولید، رهبر معظم انقلاب با درایت و بصیرت، در سال جدید تولید مبنی بر دانش بنیان را طرح کردند.


وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های دست اندر کار تولید، باید حمایت و پشتیبانی‌های خود را در راستای تحقق شعار سال انجام دهند، عنوان کرد:  برنامه ارتقاء کمی و کیفی تولید، بر مبنای دانش و همچنین اشتغال جوانان طرح‌ریزی شود. 


استاندار همدان در خصوص اینکه باید زمینه بازاریابی و تجارت الکترونیک برای واحد‌های تولیدی استان فراهم شود، افزود:  از ضروریات تولید، تامین زیرساخت‌های ارتباطی، گاز، برق و آب است، لذا برای تسهیل در امر تولید، تامین زیرساخت‌ها در اولویت باشد.


وی با اشاره به اینکه حمایت تام و تمام از شرکت‌های دانش بنیان در اولویت دستگاه‌های اجرایی مربوطه باشد، تصریح کرد:  یک کارگروه در راستای دانش‌بنیان کردن تولید در استان با حضور دانشگاهیان، نخبگان و متخصصان تشکیل خواهد شد. 

وی گفت:  حدود ۳۰۰ واحد شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان مشغول فعالیت هستند.

قاسمی فرزاد اشاره کرد:  طبق منویات مقام معظم رهبری و هدف‌گذاری انجام شده، باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جدید به دو برابر افرایش یابد.

لازم به ذکر است:  ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تا کنون، ۶۴ جلسه را تشکیل و بیش از ۲۸۲ فقره مصوبه در دستور کار قرار داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار