وحید برزو در بازدید استاندار و فرماندار قم از مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم، با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی این مرکز اظهار داشت: در ایام نوروز یکی از مهم‌ترین پایش ها توسط سامانه‌های این مرکز، میدان شهدای ۷۲ تن بوده تا گره‌های تردد به علت حضور مسافران، توسط دوربین‌های مختلف نظارت و در جهت رفع مشکلات اقدام شود.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷ 25 March 2022

به گزارش تابناک قم، وحید برزو در بازدید استاندار و فرماندار قم از مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم، با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی این مرکز اظهار داشت: در ایام نوروز یکی از مهم‌ترین پایش ها توسط سامانه‌های این مرکز، میدان شهدای ۷۲ تن بوده تا گره‌های تردد به علت حضور مسافران، توسط دوربین‌های مختلف نظارت و در جهت رفع مشکلات اقدام شود.

وی با بیان اینکه پایش تصویری شهر توسط حدود ۱۴۰ دوربین نظارتی صورت می‌گیرد، ابراز کرد: در میدان شهدای ۷۲ تن به‌صورت کامل با پلیس راهور هماهنگ بوده و تخلفات رصد، شناسایی و توسط پلیس اعمال قانون می‌شود که این ثبت تخلفات از حدود یک ماه پیش آغازشده است.

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم ادامه داد: یکی از مشکلات عدم ارتباط سامانه‌های شهرداری با پلیس راهور بوده که در این زمینه شهرداری قم پیشگام در کشور بوده و سرور توسط شهرداری تهیه و تنها ارتباط توسط اینترانت بین پلیس قم و تهران بود که امیدواریم در اوایل سال جاری این موضوع مرتفع شود.

وی با اشاره به وجود سامانه‌های ثبت آنلاین تخلفات تصریح کرد: در بلوار آیت‌الله بروجردی توسط ۶ درگاه در مسیرهای رفت‌وبرگشت و در بلوار غدیر نیز این سامانه وجود داشته و به‌صورت آنلاین ثبت تخلف سرعت اعمال می‌شود.

برزو از راه‌اندازی سامانه ثبت وقایع به‌منظور شناسایی نقاط حادثه‌خیز و دریافت آمارهای متمرکز حوادث خبر داد و یادآور شد: متأسفانه سامانه یکپارچه توزیع وقایع وجود نداشته که با همکاری پلیس، اورژانس و شهرداری به دنبال راه‌اندازی این سامانه برای شناسایی نوع حوادث و محل‌های وقوع حوادث هستیم تا راحت تر بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه سامانه مدیریت یکپارچه اتوبوس‌رانی به‌منظور نحوه فعالیت ناوگان نیز توسط این مرکز در حال پایش و نظارت است، عنوان کرد: سامانه‌های تردد شمار نیز به در نقاط مختلف شهر وجود داشته که می‌تواند آمارهای تردد در ساعات مختلف و روزانه را به مرکز ارائه کند.

مدیر مرکز کنترل هوشمند ترافیک شهرداری قم با تأکید بر وجود ۶ دروازه دوربین محدوده طرح ترافیک به‌منظور شناسایی خودروهای با مجوز و بدون مجوز اضافه کرد: به دنبال ارتباط این دوربین‌ها به سامانه سیمفا برای شناسایی خودروهای بدون معاینه فنی هستیم.

نوروز1401

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار