همزمان با هفته منابع طبیعی، مراسم نمادین درختکاری در آموزشگاه فرزانگان ناحیه یک اراک با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 09 March 2022

 

به گزارش تابناک مرکزی، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در این خصوص گفت: در این مراسم که همزمان با هفته منابع طبیعی و در راستای اجرای پویش سراسری ایران سرسبز برگزار شد، به یاد شهدای فرهنکی و دانش آموز استان مرکزی، یک هزار و ۲۰۰ اصله نهال در اردوگاه های دانش آموزی و مدارس استان کاشته شد.
مهدی دمنه افزود: این اقدام در راستای پویش هر ایرانی، یک درخت، صورت می گیرد که در این پویش که در دو بخش مسابقه و کاشت نهال اجرا می شود، در بخش مسابقه دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان می توانند در بخش مسابقه با موضوع درخت و درختکاری آثار خود را در قالب های نقاشی، تصویرسازی، اینفوگرافی، داستان کوتاه، فیلم کوتاه، ویدیوکست و پادکست ارائه دهند.
وی ادامه داد : در بخش درختکاری هم ۱۲۰۰ نهال به یاد هر شهید غرس می شود.
دمنه افزود: طبیعت نماد قدرت خالق هستی و درخت نماد زندگی و مایه آرامش انسان است لذا روز درختکاری فرصتی مناسب برای پاسداشت درخت به عنوان یک موهبت الهی است.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی استان ادامه داد: درختان سرمایه ای ارزشمند هستند که با حفظ هوا، آب و خاک نقش مهمی در زندگی بشر ایفا می کند و همانند یک کارخانه طبیعی، اکسیژن مورد نیاز موجودات زنده را فراهم می سازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار