نماینده ولی فقیه در استان؛
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت :تلاش اصحاب رسانه این باشد که به ندای رهبر عزیز در حوزه جهاد تبیین لبیک گفته و در برابر دشمن جهاد تبیین داشته باشید.
کد خبر: ۱۰۳۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵ 06 March 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ امام جمعه ایلام عصر امروزدر آئین اختتتامیه هفتیمن جشنواره استانی رسانه ای ابوذر، اظهار کرد: جشنواره رسانه ای ابوذر جشنواره ویژه ای است.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه عنوان ابوذر برای این جشنواره رسانه ای برای جریان رسانه دارای پیام های خاصی است، افزود: ابوذر صادق بود و از حق دفاع کرد اما در جایی حق را بیان کرد که همه جامعه ساکت بود و صادقانه حق را تبیین کرد و اولین تبعیدی است که در جهان اسلام در دفاع از حق تبعید شد.

وی با اشاره به اینکه در زیارتنامه شعبانیه این فراز را داریم که می فرماید قلب مرا با طاعت خود آباد کن، ابراز کرد: ما خیلی برای آبادانی دنیا خودمان تلاش می کنیم و جایی که باید از آن غفلت نکنیم عمران قلب است، جایی که انسانیت انسان را نشان می دهد.

امام جمعه ایلام بیان کرد: انسان و قلب انسان حرم و جای خداست و اگر این قلب محل بخل، کینه، حسد، دشمنی و بغض باشد، قلب انسان جایگاه شیطان می شود و در واقع این قلب تخریب شده است و اگر جای اخلاص، محبت، نوعدوستی، ایثار، فداکاری، ذکر خدا و پاسداری از ارزش ها شد، این قلب آباد شده است و البته این قلب با بندگی خدا آباد می شود.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ماه مبارک شعبان فرصتی برای تلاش آباد شدن قلب ها است، افزود: از تک تک اصحاب قدردانی می کنم که واقعا رسانه های استان در حوزه های مختلف خوب درخشیده اند، ممکن اختلاف سلیقه باشد ولی طبیعت رسانه این است که دردها را بیان کند و واقعیت را تبیین کنند و زنگ های خطر را به صدا در بیاورند.

وی با اشاره به اینکه رسانه های استان در عرصه های مختلفی از جمله در شرایط شیوع کرونا، کمک های مومنانه، در انتخابات برای آمدن مردم در پای صندوق های رای و مشارکت مردمی و کنگره بزرگ سه هزار شهید استان که ادای دینی به شهدا بود، خوب تلاش کردند.

امام جمعه ایلام با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، یادآور شد: زیبایی های مکتب زینبی و حسینی در جامعه بسیار زیاد است که رسانه ها در این حوزه می توانند نقش آفرین باشند، باید قدردان رزمندگان و جانبازان و شهدا باشیم. 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: امروز می بینیم که ارتش قوی اوکراین تنها چند ساعت مقاومت کرد، ارتشی که چند هزار نیروی آن در عراق با تجهیزات پیشرفته حضور داشتند، امروز زمین گیر شده است.

وی با اشاره به اینکه دشمن در این شرایط می خواهد که مقاومت ملت ایران اسلامی را که در رویارویی سخت و نرم نتوانسته در آن خللی ایجاد کند، با فشارهای تحریم و اقتصادی و رسانه ای مورد خدشه قرار دهد، افزود: جنگ امروز دشمن ترکیبی است یعنی از همه ظرفیت هایی که دارد بر علیه ما استفاده می کند، امروز ما باید از خودمان و ظرفیت هایی که داریم بهره گیریم و به خود و توان خودمان تکیه کنیم.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه استفاده از توان و ظرفیت های داخلی نیاز به جهاد تبیین دارد، ابراز کرد: باید بررسی کنیم که نگاه ما به دشمن چگونه است و سمت و سوی دشمن به کجاست، باید در این شرایط توطئه های دشمن را خنثی کرد و قلم به دست گرفت و از داشته ها و ظرفیت های داخلی دفاع کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه درست که در طول سال های گذشته مشکل داشتیم، اما در مسیر رشد و توسعه قرار داریم، بعد از 33 سال از دفاع مقدس رزمندگانی داریم که پرونده شان هنوز ناقص است و از مزایای آن بهره مند نیستند و برای برخورداری مستمری در نوبت هستند، این گونه افراد مجاهدین فی سبیل الله هستند.

وی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات، هیچ رزمنده ای نمی خواهد که به خاطر مشکلاتی که دارد قلم و بلندگوی دشمن شود، گفت: آورده ها و دستاوردهایی که در طول عمر با برکت نظام اسلامی داشتیم نسبت با کاستی ها قابل مقایسه نیست، امروز اهل قلم از اقتدار جمهوری اسلامی که ابرقدرتی آمریکا را به چالش کشیده است، از سرمایه های ارزشمندی که داریم و رویش های که داوطلبانه حاضرند جان خود را برای دفاع از مسلمان فدا کنند، باید برای جامعه بازگو کرده و تبیین کنند.

امام جمعه ایلام خط مقدم دفاعی جمهوری اسلامی جهاد تبیین با رسانه است، ابراز کرد: دادن امید به جامعه در این شرایط یک رسالت بزرگ برای رسانه ها است، بالاترین گناه ناامیدی و یاس است، شرایط جامعه به سمت و سویی می رود که با سرعت فراوان در حال حل شدن مشکلات است و مهم تر از همه اینها وعده الهی است که پیروزی در انتظار ماست و پرچم اسلام به دست صاحب آن حضرت ولی عصر(عج) خواهد رسید.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه نقش رسانه ها نقش سرنوشت سازی است، خاطرنشان کرد: تلاش اصحاب رسانه این باشد که به ندای رهبر عزیز در حوزه جهاد تبیین لبیک گفته و در برابر دشمن جهاد تبیین داشته باشید./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار