معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین را بمنظور خُنثی‌ کردن توطئه دشمنان برای تاثیرگذاری در افکار عمومی مطرح کردند.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴ 05 March 2022

حجت‌الاسلام سیدمهدی میراحمدی، روز شنبه در دومین جلسه آموزشی تخصصی جهاد تبیین با عنوان "نقش اساتید دانشگاه در جهاد تبیین از دیدگاه رهبر معظم انقلاب" در سازمان بسیج اساتید اصفهان افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند سخت‌تر از تحریم، تحریف واقعیت‌هاست که دشمن اکنون بر موضوع دوم تمرکز بیشتری کرده است و به همین دلیل روشنگری و تبیین حقایق نیاز به حرکت جهادی دارد.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب که باید از همه امکانات برای تبیین استفاده شود،گفت: بر این اساس برای نصرت دین خدا، مبارزه با دشمن و تبیین آرمان‌های جمهوری اسلامی که ارزش دینی بر آن حاکم است باید در میدان از مبارزه قدمی، قلمی، مالی، تبلیغی و موارد دیگر استفاده شود.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور افزود: اکنون در عرصه جهاد تبیین از روش‌های شُبهه‌افکنی شامل شایعه پراکنی، کارشکنی در برنامه و ایجاد ناامیدی استفاده می‌شود که برای این منظور رسانه مهمترین ابزار دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: در این میان، باید کمبودها و خلاء‌ها پُر شود و بر این اساس باید دید دشمن کجا و چه مسائلی را نشانه گرفته است تا برای همان موضوعات نیز برنامه‌ریزی صورت گیرد.

حجت‌الاسلام میراحمدی افزود: در جهاد تبیین باید به موضوع‌ها با دید کلان نگریسته ولی در مقابل، بصورت جزیی عمل شود و این کار را باید از مجموعه‌های کوچک در خانواده‌ و دانشگاه‌ آغاز کنیم.

وی تاکید کرد: در جهاد تبیین با تاکید بر نهضت روشنگری اخلاقی، از دشنام، فریب و تهمت و دروغ باید دوری و حقایق با منطق، عقلانیت و عواطف انسانی بیان شود زیرا این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: نام هر حرکت ارزشمند و تلاش و مبارزه مستمر که همه جانبه، هدفدار و با نیت خنثی کردن و عقیم کردن تلاش خصم‌آلود دشمن باشد، جهاد است.

وی یادآور شد: در شرایطی که دشمن بدنبال تغییر باورها، اعتقادات و افکار است توجه به این موضوع ضروریست زیرا اگر باور افراد تغییر کرد رفتار نیز بر اساس افکار و باور جدید تغییر خواهد کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :