مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میوه شب عید مردم این استان هنوز تامین نشده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱ 22 February 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، "قدرت الله ویسی " در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: میوه شب عید استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود اینکه استان پیگیری های و مکاتبات لازم با اتحادیه مرکزی تعاون روستایی و کشاورزی ایران و سازمان تعاون روستایی ایران انجام شده که استان کهگیلویه و بویراحمد سیب درختی تولیدی دارد.
وی افزود: میوه شب عید دستورالعمل و امنیتی دارد که سیب و پرتقال بر اساس وزن و بسته متناسب باید باشد، اما متاسفانه تاکنون نقدینگی، اعتبار لازم و مجوزی در این زمینه در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد قرار داده نشده است.
مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد باید ۳۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب درختی جهت میوه شب عید داشته باشد و درخواست ۶۰۰ تن میوه داده‌ایم اما سازمان مرکزی و اتحادیه تعاون روستایی کشور خودش خرید سیب درختی انجام داد و به استان‌ها اعلام کرد که میوه مورد نیاز خود را از سردخانه های استان معین تامین کنید که به استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام شده میوه شب عید مورد نیاز خود را از سردخانه های استان فارس تامین کنید.
ویسی پور تصریح کرد: تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید  دارد که اعتبار لازم را به استان اختصاص دهید تا از محصولات تولیدی استان خریداری شود که تاکنون حتی یک ریال در این زمینه در اختیار تعاون روستایی استان قرار داده نشده است.
وی ادامه داد: طی روز دوشنبه دوم اسفند با شرکت بازرسی کننده که مستقر در استان‌های معین و استان فارس است پیگیری‌هایی داشته ایم و مقرر شد به استان کهگیلویه و بویراحمد عزیمت کنند تا در صورت تاییدیه شرکت و موافقت اتحادیه تعاون روستایی کشور و تامین نقدینگی بتوانیم از محصول تولیدی سیب درختی استان برای شب عید مردم استفاده کنیم.
مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سیب درختی استان کهگیلویه و بویراحمد با کیفیت و سایز مناسبی است و فعلاً خرید از استان فارس را متوقف کردیم تا تکلیف خرید سیب تولیدی استان مشخص شود.
ویسی با بیان این که تعاون روستایی کشور کمک کند تا میوه شب عید استان کهگیلویه و بویراحمد تامن و ذخیره شود، بیان کرد: تا ۲۰ اسفند مهلت داریم که میوه شب عید را تامین، ذخیره و وارد استان کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار