معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون تاکنون یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۱۹۲ دُز واکسن در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ 16 February 2022
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، محمد مهدی بانشی گفت : از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون بیش از یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۶۰۰ دُز انواع واکسن وارد کهگیلویه و بویراحمد شده که از این تعداد یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۱۹۲ دُز به افراد ۱۲ سال به بالا تزریق شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۵۳۵ هزار و ۴۰۵ دُز وکسن در نوبت اول تزریق شده، گفت: ۹۳ درصد از کهگیلویه و بویراحمدی‌ها واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کرده اند.
بانشی تعداد واکسن تزریق شده در نوبت دوم به جامعه هدف ۱۲ سال به بالا در کهگیلویه و بویراحمد را ۴۷۷ هزار و ۳۶۷ دُز اعلام کرد و گفت: در این نوبت نیز ۸۴ درصد از جمعیت جامعه هدف کهگیلویه و بویراحمد علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.
وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۳ درصد از جمعیت ۱۲ سال به بالا در کهگیلویه و بویراحمد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند، گفت: در این مرحله نیز ۱۹۳ هزار و ۳۹۴ نفر علیه کرونا واکسن دریافت کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به واکسیناسیون کودکان ۵ تا ۹ سال گفت: با توجه به اینکه در موج ششم شیوع کرونا در استان تعدا زیادی از کودکان به این بیماری مبتلا شدند برای ایجاد ایمنی در برابر این بیماری همه گیر تزریق واکسن به کودکان ۵ تا ۹ سال ضروری است.
بانشی گفت: تاکنون ۲ هزار و ۲۴۰ دُز واکسن کرونا از نوع سینوفارم و پاستوکووک به کودکان ۵ تا ۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار