مدیر گمرک امیرآباد بهشهر گفت: میزان درآمدهای وصولی این گمرک در ۶ ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مشابه سال گذشته , همچنین حجم ترانزیت کالا اعم از داخلی و خارجی از طریق گمرک امیرآباد، افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰ 29 September 2015
به گزارش تابناک مازندران میر جمشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار در شهرستان بهشهر، اظهار کرد: در 6 ماهه نخست امسال‌431 هزار و 477 تن کالا به ارزش 40 میلیون و 86 هزار دلار به مقصد کشورهایی ازجمله آذربایجان، روسیه، ترکمنستان، افغانستان و قزاقستان صادر شده است.
وی بیان کرد: عمده کالاهای صادراتی شامل سیمان، کلینکر، گچ سفید، مصنوعات فولادی و سنگ آهن بوده است که رقم صادراتی نسبت به مشابه سال گذشته به لحاظ وزن 53 درصد و به لحاظ ارزش 49 درصد کاهش یافته است.
مدیر گمرک امیرآباد درباره میزان واردات کالا به کشور از طریق این بندر، گفت: در 6 ماهه نخست امسال، 540 هزار و 781 تن کالا به ارزش 176 میلیون و 18 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد وارد کشور شده است که عمده کالاهای وارداتی نیز غلات، آهن‌آلات، قطعات صنعتی و ماشین‌آلات بوده‌اند.
عضو شورای اداری شهرستان بهشهر اظهار کرد: این حجم واردات که بیشتر از کشورهای روسیه، ترکیه، چین و ترکمنستان وارد ایران شده است؛ نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 11 درصد و به لحاظ ارزش نیز 52 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در این مدت، 75 هزار و 577 تن کالا از جمله بنزین و آهن‌آلات به ارزش 65 میلیون و 795 هزار دلار از طریق گمرک امیرآباد ترانزیت خارجی صورت گرفته که نسبت به مشابه سال 93، به لحاظ وزن 61 درصد و از نظر ارزش نیز 26 درصد رشد یافته است.
جمشیدی بیان کرد: در همین مدت، 119 هزار و 551 تن کالا به ارزش 31 میلیون و 845 هزار دلار ترانزیت داخلی انجام شده است.
مدیر گمرک امیرآباد بهشهر درباره درآمد وصولی این گمرک در 6 ماهه امسال‌، گفت: در این مدت، 526 میلیارد ریال درآمد گمرک امیرآباد بوده که در مقایسه با درآمد 481 میلیارد ریالی سال گذشته، رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.
وی در پایان اظهار کرد: طبق آمار ارائه‌شده، گمرک امیرآباد بهشهر در 6 ماهه نخست سال 94، از نظر واردات چهارمین و به لحاظ صادرات نیز هجدهمین بندر در بین بنادر کشور بوده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار