عواقب تاخیر در بروزرسانی نقشه رنگ‌بندی کرونایی
وضعیتی که حکایت از وخامت اوضاع در کشورمان دارد؛ اوضاعی که در روز‌های آتی وخیم‌تر خواهد شد، اگر فاصله گذاری و پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی به مانند قبل جدی گرفته نشود و اگر محدودیت‌ها در دستور کار قرار نگیرد؛ تصمیمی که دولت اصرار بر عدم اتخاذ آن دارد تا جایی که رئیس جمهور بار‌ها تاکید کرده که از محدودیت‌های سراسری خبری نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 12 February 2022
به گزارش تابناک قم، بر اساس اطلاعیه جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان ـ که عهده دار تهیه و انتشار نقشه رنگ بندی کرونایی شده ـ و حاوی نقشه رنگ بندی تازه کشورمان است، شمار شهر‌های قرمز از ۱۲۰ به ۲۴۷ شهرستان افزایش یافته است! افزایشی بیش از دو برابر که نویدبخش روز‌های خوشی برایمان نیست!

بر اساس این بروزرسانی، شمار شهر‌های نارنجی از ۱۵۳ به ۱۱۲ شهر کاهش یافته و شهر‌های زرد نیز از ۱۶۷ به ۸۹ شهر تقلیل یافته‌اند؛ کاهش‌هایی که البته نه ناشی از بهبود اوضاع، که در نتیحه وخامت اوضاع و تبدیل وضعیت بسیاری از شهر‌های کشور از رنگ‌های زرد و نارنجی به قرمز بوده است.
 
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در دو ماه اخیر (به مدت چهار هفته نقشه رنگ‌بندی منتشر نشد)
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در دو ماه اخیر (به مدت چهار هفته نقشه رنگ‌بندی منتشر نشد)
 
برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
 
نکته قابل تامل در نقشه اخیر ـ که از فردا، ۲۳ بهمن ماه اعمال خواهد شد ـ فقدان رنگ «آبی» در نقشه است؛ رنگی که تا همین چند هفته پیش، زمینه اصلی نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان را تشکیل می‌داد و حالا در سایه شیوع سویه اومیکرون و شکل گیری موج ششم بیماری در ایران، از نقشه رخت بربسته است.

وضعیتی که حکایت از وخامت اوضاع در کشورمان دارد؛ اوضاعی که در روز‌های آتی وخیم‌تر خواهد شد، اگر فاصله گذاری و پروتکل‌های مراقبتی و بهداشتی به مانند قبل جدی گرفته نشود و اگر محدودیت‌ها در دستور کار قرار نگیرد. تصمیمی که دولت اصرار بر عدم اتخاذ آن دارد تا جایی که رئیس جمهور بار‌ها تاکید کرده که از محدودیت‌های سراسری خبری نخواهد بود.

سلسله تصمیماتی که یکی از آنها، کاهش مدت دورکاری برای افراد مبتلا به اومیکرون به ۵ روز است که موجب می‌شود، بسیاری از افراد با ویروس و بیماری به محل کار خود بازگردند و در نتیجه زنجیره انتقال ویروس و بیماری با قوت تداوم داشته باشد. بیماری‌ که با سرعتی سرسام آور در حال شیوع است و این را در تغییرات مکرر و شدید نقشه رنگ‌بندی هم نشان می‌دهد.
 
تعداد شهر‌های قرمز بیش از ۲ برابر شد و به ۲۴۷ شهرستان رسید/ رنگ «آبی» از نقشه پاک شد!
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار