رییس پارک ملی دنا طی تماس تلفنی با تابناک کهگیلویه و بویر احمد خبر داد:
رییس پارک ملی دنا کلیپ منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حضور دو توله خرس در سطح شهر سی سخت را تکذیب کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 31 December 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویر احمد،صادق برازش رییس پارک ملی دنا طی تماس تلفنی با این رسانه خبری در اینباره اظهار داشت:روز جمعه 10 دی ماه 1400 افراد محلی در شهر سی سخت طی تماس تلفنی با اداره محیط زیست این شهرستان از وجود دو توله خرس بدون مادر خبر دادند.
به دنبال این تماس محیط بانان شهرستان دنا عازم محل مذکور شده و به صورت نامحسوس با زیر نظر داشتن منطقه اما متوجه هیچ توله خرس و حتی خرس مادر نشدند.

رییس پارک ملی دنا با بیان اینکه کلیپی نیز در سطح فضای مجازی مبنی بر ورود دو توله خرس قهوه ای در سطح شهر سی سخت بعد از بارندگی شدید برف منتشر شد،گفت:با وجود پایش های میدانی نیروهای محیط بانی دنا در منطقه مذکور و سایر نقاط شهر اما هیچ رد و نشانی از وجود توله خرس یا مادر آنها مشاهده نشد ولی با این وجود انتظار محیط زیست شهرستان دنا از مردم این است که در صورت مشاهده این حیوانات که به دلیل بارش سنگین برف در ارتفاعات دنا به شهر پناه می آورند،با آنها به مهربانی برخورد کرده و محیط بانان شهرستان دنا را در جریان قرار دهند.

برازش در پایان گفت:به دنبال بارش برف در بسیاری از مناطق کوهستانی شهرستان و احتمال نزدیک شدن حیات وحش به حاشیه مناطق مسکونی روستایی و شهرها،اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دنا از عموم مردم درخواست دارد ضمن ملاطفت و مهربانی با حیوانات، از صید، شکار و آسیب رساندن به آنان خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار