کلیات تبصره ۱۸ به منظور ایجاد، توسعه، تولید اشتغال و کارآفرینی بوده و از محل منابع ردیف ۲۸ مصارف جدول تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان به استان‌های کشور اختصاص پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰ 15 December 2021

نشست تخصصی همکاران معاونت اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با حضور صیامی مدیرکل دفتر آینده پژوهی، مدلسازی و مدیریت اطلاعات وزارت متبوع پیرامون «مسائل روز اقتصادی» در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.


‍ به گزارش تابناک همدان، مدیرکل دفتر آینده پژوهی مدلسازی و مدیریت اطلاعات وزارت اقتصاد نیز در این جلسه جایگاه معاونت اقتصادی وزارت در حوزه گزارش نویسی اقتصادی و تحلیلی‌های سیاسی را در کشور بسیار بالا ذکر کرد و گفت: جایگاه استان همدان نیز در چند سال اخیر در سطح بالا قرار گرفته است، اما می‌بایست گزارش‌ها و تحلیل‌های اقتصادی  خط مش سیاست اجرایی داشته باشد.

ابراهیم صیامی در خصوص تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ ماده ۱۰۰ گفت: این بند در پیشبرد اهداف اقتصادی بخصوص حوزه اقتصاد روستایی و تعاونی بسیار یاری رسان است آنچه نمایندگان مجلس از کمیته تسهیلات تبصره ۱۸ وزارت اقتصاد انتظار داشتند محقق شده و منابع ان از ۱۱ به ۳۰ هزار میلیارد افزایش داشته است.

وی گفت: پیش بینی شده در سال ۱۴۰۱  با استفاده از این تسهیلات ۵۰۰ هزار شغل  با منابع ۷۰ هزار میلیارد ایجاد شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: کمیته استانی تسهیلات تبصره ۱۸ در همدان موفق عمل کرده  و دستگاه‌های اجرایی را هدف گذاری نموده است.

مدیر کل دفتر آینده پژوهی، مدلسازی و مدیریت اطلاعات بیان کرد: طرح باز آفرینی نظام تامین مالی در دستور کار دفتر آینده پژوهی مدلسازی و مدیریت اطلاعات است.  

وی خاطر نشان کرد: در نامگذاری شعار امسال اولیت‌های سرمایه گذاری و سیاست‌های اقتصادی کشور دیده شده است 

در ادامه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در این جلسه مطرح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی یکی از وزارتخانه‌های اثرگذار در کشور و همکاران معاونت اقتصادی این وزارت از لحاظ فنی و علمی سرآمد دستگاه‌های اجرایی هستند لذا تلاش کردیم با هدف گذاری مشخص در این معاونت انگیزه سازمانی کارکنان را بالا ببریم.
 
 
 
 
 
افزایش منابع تبصره 18 قانون بودجه/ استان همدان پیشرو در بهبود کسب و کار

 استان همدان پیشرو در بهبود کسب و کار

سید ناصر محمودی به اقدامات اداره کل در حوزه معاونت اقتصادی اشاره کرد و افزود: اقدامات این حوزه در سه بخش جذب سرمایه گذاری خارجی، مطالعات اقتصادی، تحلیل و آسیب شناسی حوزه کسب و کار هدف گذاری شده است.
 
وی گفت: اولین استانی بودیم که کمیته پایش بهبود کسب و کار را در کشور ایجاد کردیم برای این منظور پرسشنامه‌ای توسط این اداره کل طراحی و به ۶۰ بنگاه اقتصادی جهت شناسایی موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی ارایه شد که باعث شناسایی ۷۰ مقرره مخل کسب و کار شد.

محمودی گفت: اولین اقدام  در حوزه سرمایه گذاری برگزاری همایش بین المللی سرمایه گذاری خارجی بود که باعث جلب و جذب سه سرمایه گذار در حوزه‌های مختلف شد.  

محمودی بیان کرد: شیوه تامین مالی مطالعه سنجی فرصت‌های سرمایه گذاری و تدوین اطلس سرمایه گذاری از ۳ سال پیش اغاز شده و مراحل نهایی را طی می‌کند 

وی عنوان کرد: بزرگترین سرمایه گذاری در استان به مبلغ ۷۲ میلیون دلار  از طریق شرکت ام کاتلی جهت ساخت ۵۵۰ باغ ویلا در ۱۰۳ هکتار زمین است که مجوز سرمایه گذاری آن تصویب شد، مکان آن جا نمایی و در کمیته زیربنایی تصویب شده است که بعد از رفع مشکل آن در طرح جامع شهری اجرایی  خواهد شد.  

این مقام مسئول ادامه داد: ۹۰ طرح از جهاد کشاورزی ۶۷ طرح از میراث فرهنگی ۷۳ طرح سازمان صمت و ۲۶ طرح پارک علم و فناوری جهت استفاده متقاضیان از تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ ماده ۱۰۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ احصا شده است.
 
وی افزود: کتاب سیمای اقتصادی استان در دو سال پیاپی جهت معرفی شمای کلی اقدامات اقتصادی استان توسط معاونت اقتصادی این اداره کل تدوین و منتشر شده است.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه از همکاران این معاونت که در اقدامات کمیته استانی تسهیلات بند الف تلاش نمودند با اهدای لوح تقدیر بعمل آمد.

منبع: روابط عمومی اقتصادی و دارایی استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار