معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان همدان گفت: سرشماری زمستانه وحوش استان همدان از ۱۸ آذر ماه در منطقه حفاظت شده شرا آغاز شده و به مدت دو هفته در سایر مناطق حفاظت شده استان همدان ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۱۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 11 December 2021
 معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان همدان: سرشماری زمستانه وحوش استان همدان از ۱۸ آذر ماه در منطقه حفاظت شده شرا آغاز شده و به مدت دو هفته در سایر مناطق حفاظت شده استان همدان ادامه می‌یابد.

به گزارش تابناک همدان،  مهدی صفی خانی با اعلام این خبر گفت: طی فرایند سرشماری، گونه‌های شاخص پستانداران از جمله قوچ و میش و کل و بز شمارش شده و آمار به دست آمده با آمار سرشماری‌های گذشته مقایسه می‌شود.

وی افزود: این دومین سرشماری وحوش در سال جاری است و سرشماری قبلی در بهار امسال پس از زایش حیات وحش صورت گرفت.

صفی خانی اظهار کرد: نتایج این سرشماری در تصمیم گیری‌های سیاستی حفاظت از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه گونه‌های خاص جانوری استان همدان قوچ و میش ارمنی و سنجاب زمینی است، اضافه کرد: با پایان سرشماری در مناطق حفاظت شده استان همدان، سرشماری وحوش در مناطق شکار ممنوع استان آغاز خواهد شد.

لازم به ذکر است که استان همدان دارای ۶ منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است و تاکنون ۴۰ گونه پستاندار، ۱۸۱ گونه پرنده، ۴۳ گونه خزنده، ۳۹ گونه ماهی، ۴ گونه دوزیست در استان شناسایی شده است.
 
منبع: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار