جانشين سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: فعاليت جهادگران گروه هاي جهادي از فرامين مقام معظم رهبري نشات مي گيرد و جهادگران در لبيك به امر ولي خود تمام قد در مسائل ورود مي كنند و سفيران خدمت بي منت هستند.
کد خبر: ۱۰۰۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸ 14 November 2021

به گزارش تابناک قم، حميدرضا الله بداشتي در حاشيه برگزاري دوره آموزشي رسم هجرت در قم با اشاره به اينكه اين همايش به ميزباني بسيج سازندگي سپاه امام علي بن ابيطالب(ع) و با حضور مسئولين مركز مطالعات حركت هاي جهادي و مسئولين مجامع استاني سراسر كشور در حال برگزاري است، اظهار كرد: اين همايش با هدف توانمندسازي مسئولين حركت هاي جهادي و اعضاي مجمع جهادگران، انتقال تجارب و انعكاس الگوهاي اثربخش قابل تكثير هر استان برگزار شده است.

وي ادامه داد: اين عزيزان به نمايندگي از 42 هزار گروه جهادي كنار هم جمع شدند تا با نظام پيامد محور و نگاه فرصت محوري در مسير تحول هوشمندانه با تكيه بر مردم و استفاده از دستگاه هاي پشتيبان براي ساخت ايراني آباد تلاش كنند و بر اين امر واقف هستند كه بدون عامليت مردم هر كاري ناتمام و نارسا است و لذا اين جهادگران با تكيه بر مردم و با استفاده از ظرفيت مردم به مردم خدمت مي كنند.

جانشين سازمان بسيج سازندگي كشور گفت: هسته گروه هاي جهادي كوچك داناي ما هسته هاي بزرگ تواناي مردمي را فعال مي كنند تا مسائل و مشكلات كشور در حوزه‌هاي مختلف و همچنين حوادث طبيعي مانند سيل و زلزله و در دو سال اخير در شيوع كرونا را با استفاده از ظرفيت مردم را حل كنند.

الله بداشتي با تاكيد بر اينكه طول و عرض بسيج طول و عرض انقلاب اسلامي است و همه جهادگران در اين پهنه در حال فعاليت هستند، ابراز كرد: اين فعاليت از فرامين مقام معظم رهبري نشات مي گيرد و جهادگران در لبيك به امر ولي خود تمام قد در مسائل ورود مي كنند و سفيران خدمت بي منت هستند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به تبيين نحوه تشكيل بسيج سازندگي با فرمان رهبر معظم انقلاب و تشكيل گروه هاي جهادي و سير تكاملي آنان تاكنون پرداخت و ادامه داد: مجمع جهادگران از دل گروه هاي جهادي به عنوان شبكه جهادي و بدنه مردمي و مشورتي بسيج شكل گرفت كه كار سياستگذاري فكري و هماهنگي فعاليت هاي جهادي را بر عهده دارد و به عنوان حلقه واصل بين رهبر انقلاب و ملت ميدان داري مي كند.

جانشين سازمان بسيج سازندگي كشور يكي از شاخص هاي برگزاري دوره رسم هجرت در قم را يافتن راهكارها براي حل مشكلات اقتصادي مردم عنوان كرد و گفت: دشمن به دنبال وارد كردن ضربه نهايي از طريق اقتصاد به اين نظام است و گروه هاي جهادي مصمم هستند موفقيت هاي خود را كه از روحيه جهادي آنها نشات مي گيرد، در زمينه اقتصادي نيز تكرار كنند.

الله بداشتي گزارشي از خدمات گروه هاي جهادي سراسر كشور در موضوع كرونا ارائه كرد و گفت: از سال 99 تا 1400 گروه هاي جهادي در حوزه كمك مومنانه بيش از 17 ميليون بسته معيشتي، بيش از 16 ميليون بسته بهداشتي، بيش از يك ميليون و 200 لوازم التحرير، 55 هزار و 563 دستگاه تبلت، و بيش از 600 هزار جفت كفش و لباس را به خانواده هاي محروم و آسيب ديدگان از كرونا اهدا كردند.

وي افزود: تامين و اهداي بالغ بر 50 هزار جهيزيه، ساخت و و مرمت بيش از 15 هزار مسكن محرومين، آزادسازي 6 هزار و 730 زنداني غيرعمد، اشتغالزايي پايدار براي بيش از هزار نفر به ويژه جوانان و توانمندسازي آنان با ارائه تسهيلات از ديگر فعاليت هاي گروه هاي جهادي و بسيج سازندگي در كشور است.

جانشين سازمان بسيج سازندگي كشور با تاكيد بر اينكه اين سازمان در سراسر كشور در رفع موانع و مشكلات مردم برنامه هاي متعددي را در دستور كار دارد، گفت: بسيج سازندگي در حوزه هاي عمراني، امنيت غذايي و شناسايي قطب هاي اقتصادي در استان ها برنامه هاي خوبي دارد كه در اين همايش در مورد آنها بحث و تبادل نظر مي شود.

الله بداشتي در پايان خاطرنشان كرد: بسيج سازندگي به دنبال چشاندن شهد شيرين موفقيت اقتصادي به كام مردم و رفع مشكلات و موانع در مناطق كمتر توسعه يافته با بهره گيري از اقتصاد مقاومتي مردم سالار است و دستگاه هاي ديگر را نيز در اين مسير وارد مي كند تا به يك حركت جمعي اقتدار و بالندگي را براي نظام به ارمغان بياورد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار