تابناک کهگیلویه و بویراحمد از ستاد استانی کرونا گزارش می دهد
استاندار گفت : هر چند در مناطق دیشموک و قلعه رئیسی وضعیت شیوع نسبت به دیگر مناطق بهتر است اما اینگونه عادی انگاری بسیار خطرناک است و مردم باید بدانند که کرونا هنوز تمام نشده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 07 November 2021

نشست ستاد استانی مقابله با کرونا به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استقبال کم از واکسیناسیون در استان و همچنین کاهش شدید رعایت پروتکل ها از جمله استفاده از ماسک دو نکته بسیار مهمی بود که در ابتدای این نشست از طرف مسئولین بهداشتی استان مطرح شد موضوعی که استاندار آن را با بیان این نکته تایید کرد که در سفر روز جمعه در مناطق قلعه رئیسی و دیشموک بسیار کم دیده می شد که ماسک زده شود و برخی می گفتند کرونا تمام شده است!
استاندار گفت : هر چند در مناطق دیشموک و قلعه رئیسی وضعیت شیوع نسبت به دیگر مناطق بهتر است اما اینگونه عادی انگاری بسیار خطرناک است و مردم باید بدانند که کرونا هنوز تمام نشده است.
بازگشایی مدارس بدون مناقشه!
یکی دیگر از نکات بسیار مهم که در ستاد استانی کرونا مطرح شد مربوط به بازگشایی مدارس بود ضمن اینکه طی چند روز گذشته خبر از بحرانی بودن شیوع کرونا در میان دانش اموزان شهرستان بویراحمد مطرح شده بود که استاندار در این زمینه گفت :  بررسی ها صورت گیرد که اگر بازگشایی باعث صعودی شدن ابتلا و ورود به پیک جدید می شود برنامه ریزی مناسب صورت گیرد .
در ادامه نشست ماجرای ابتلای ۲۴۲ دانش آموز به کرونا در یک هفته در شهرستان بویراحمد و بحرانی شدن وضعیت مطرح شد که محمد مهدی بانشی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ، ضمن رد این موضوع گفت : طی ۴۵ روز منتهی به پایان شهریور ۱۶۱۸ مبتلای زیر 18 سال داشته ایم  در حالی که طی ۴۵ روز از ابتدای مهمرماه تاکنون آمار مبتلای زیر 18 سال به عدد ۱۲۷۴ نفر رسیده است پس وضعیت ابتلا بحرانی نشده است.
البته بانشی به نکته مهم دیگری اشاره کرد که می تواند موجب نگرانی شود ! بانشی گفت در دو بازه زمانی یادشده در 45 روز منهی به شهریور نفر زیر 18 سال ۴۱۵ بستری داشته ایم این در حالی است که رقم بستری های زیر 18 سال در 45 روز از ابتدای مهرماه تاکنون به عدد 499 بستری رسیده است .
بانشی بر نگران کننده بودن شرایط اینگونه تاکید داشت که اگر این روند بستری ها جلو رود نگران کننده است چون ما هنوز بازگشایی مدارس را نداشته ایم .
در ادامه این نشست اردشیر یاری معاونت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت : کرونا اکنون بخشی از زندگی ما شده است و بخشی از عدم رعایت پروتکل ها ناشی از خسته شدن مردم است که از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهیم برای روحیه بخشی به زندگی و افزایش شادی در جامعه برنامه های فرهنگی برای شرکت عموم با رعایت پروتکل ها داشته باشند .
یاری ادامه داد : اموزش مجازی نتوانسته است جای آموزش حضوری را بگیرد در بیشتر مناطق هم اینترنت وجود ندارد و این ارزش و اهمیت بازگشایی مدارس را بیشتر می کند .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازگشایی مدارس خطاب به مسئولین استانی گفت : بنابر تصمیمات ستاد کرونای کشور تاکید بر بازگشایی مدارس است .
احمدزاده افزود : فعلا بحثی روی بازگشایی نداریم و مدارس باید مطابق برنامه اعلام شده بازگشایی شود اما باید همه شرایط رعایت شود ضمنا در خصوص این موضوع بازگشایی مناقشه ای نداریم .
نکته حاشیه ای این نشست تذکر استاندار به مسئولین اموزش و پرورش در مورد دانش آموزی در روستای امامزاده نورالدین بود که بدون مدرسه بود که اردشیر یاری در پاسخ استاندار گفت : ما برای اختصاص معلم و مدرسه باید نرم حداقل 2 دانش آموز را داشته باشیم که این روستا متاسفانه چنین شرایطی را ندارد اما با همه این وجود با هر هزینه و شرایطی که اولیاء وی در نظر داشته باشند حاضریم نسبت به تهیه امکانات آموزش این دانش آموز اقدام کنیم .
بازار رها شده است !
در بخش دیگری از این نشست استاندار با بیان این نکته که موضوعی که می خواهم مطرح کنم ارتباطی با نشست کرونا ندارد اما لازم است مطرح شود و با تذکر به سازمان صمت و تعزیرات حکومتی گفت: خبرها نشان می‌دهد بازار رها شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعزیرات و صمت گشت‌های مشترک راه‌اندازی کنند مردم گلایه‌‌مند هستند.
وی بیان کرد: بازار رها شده گرانی‌ها نگران کننده است از شما می‌خواهم خود مدیران شخصا در بازار حضور پیدا کنید و فکری به حال بازار کنید.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بازار وضعیت خوبی ندارد، این دو دستگاه کار را جدی بگیرند.
بخشی از این آمار ما هستیم
مدیر کل صمت کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت : متاسفانه می بینیم که بسیاری از مردم ماسک را کلا رها کرده اند و اصلا توجهی به خطرات ندارند.
سالار حسین پور افزود : در بازار می بینیم که بیشتر عدم رعایت پروتکل ها مربوط به خدمات گیرندگان است که عمدتا از ماسک استفاده نمی کنند نه صنوف و برای این موضوع باید حتما تمهیدات ویژه ای صورت گیرد .
حسین پور گفت : این امار و ارقامی هم که دستگاه‌های دیگر در خصوص پلمپ می دهند نتیجه گشت مشترک هست و همه با هم هستیم و چون این دستگاه ها در نشست اعلام می کنند ضرورتی ندارد ما هم دوباره اعلام کنیم .
وارد پیک ششم شده ایم وزارت بهداشت نمی پذیرد!
در بخش پایانی این نشست استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به روند افزایشی ابتلا و بستری گفت : وزارت بهداشت نمی پذیرد که وارد پیک شده ایم .
احمد زاده افزود : امار ابتلا در کشور روند افزایشی است ضمن اینکه شهرهای قرمز هم بیشتر شده است و تایید این دیدگاه را که وارد پیک ششم شده ایم را تقویت می کند .
وی با اشاره وضعیت نامطلوب استان گفت : در بین استان ها از نظر بروز بیماری پنجم هستیم و جز استان های پرخطر هستیم شاخص میزان مرگ و میر ما هم از کشور بیشتر است .
احمدزاده ادامه داد : به موضوع تردد در ادارات  توجه و کنترل ها جدی گرفته شود از ورود افراد بدون ماسک به ادارات جلوگیری شود .
وی گفت : بر اساس نتایج بررسی آمار ، عوامل مرگ و میر رابطه ای مستقیم بین سن ، بیماری زمینه‌های مانند دیابت ، قلب سرطانی دارد و این گروه ها پر خطر هستند که باید حتما مراقبت ها جدی تر باشند .
احمد زاده ادامه داد : در استان هایی مانند تهران با تراکم جمعیت بالا مرگ و میر بالا است در استان هایی مانند ما نسبت مرگ و میر با توجه به بالا نبودن تراکم جمعیتی نسبت به ابتلا بالا است .
وی گفت : در هفته گذشته افراد بالای۶۰ سال ۳۱ درصد ابتلا و بستری و ۷۱ درصد فوتی ها را به خود اختصاص دادند و این نشان می دهد سن ابتلا در استان ما هم بسیار پایین است .
احمد زاده در پایان گفت : از مسئولین سپاه کسی را در نشست نمی بینم اما لزوم فعالیت و جدی تر گرفتن طرح شهید سلیمانی مشخص است خصوصا برای شهرهایی مانند چرام و دیگر مناطق زرد و نارنجی استان .
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
آیا درسته که میگن کره به بازیگرای خارجی نقش مهمی نمیده و هیچ خارجی رو برای نقش اصلی قبول نمیکنه ؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار