رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفتگو با تابناک مطرح کرد:
رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: آجیل و خشکبار با افزایش قیمت چشمگیر همراه بوده و فروش عرضه کنندگان آن نصف شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 07 November 2021

مرتضی شهبازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص وضعیت بازار آجیل و خشکبار، اظهار کرد: امسال با افزایش قیمت مواجه بودیم، به عنوان مثال قیمت تخمه کدو نسبت به سال گذشته دو برابر شده و از هر کیلوگرم ٧٠ الی ٨٠ هزار تومان در سال گذشته به ١١۵ الی ١٣٠ هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم پسته با ۶٠ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته ٢٢٠ الی ٣٢٠ هزار تومان است و مغز بادام ایرانی با ۴٠ درصد افزایش قیمت بین ٢۶٠ تا ٣٢٠ هزار تومان عرضه می‌شود.

شهبازی با بیان اینکه فروشِ واحد‌های صنفی عرضه کننده آجیل و خشکبار نسبت به گذشته کاهش قابل توجهی داشته، خاطر نشان کرد: تعدادی از واحد‌ها تغییر کاربری داده و برخی نیز بازنشست شدند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها از ٢۵ درصد تا ١٠٠ درصد قابل مشاهده است، یادآور شد: کاهش و افزایش قیمت دلار بر قیمت آجیل و خشکبار خصوصا پسته و بادام تاثیر گذار است.

وی در پایان استان‌های کرمان، آذربایجان شرقی، اصفهان و یزد را به عنوان اصلی‌ترین عرضه کنندگان آجیل و خشکبار به صورت عمده معرفی کرد و گفت: اغلب مغازه داران اجناس خود را به صورت عمده از استان‌های مذکور خریداری می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار