کد خبر: ۱۰۰۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 03 November 2021
نسل امروز به نسل دیجیتال معروف است. کودکان و نوجوانانی که بیشتر اوقات خود را با گوشی‌های هوشمند و تبلت می‌گذرانند و با بازی‌های دیجیتال و فضای مجازی سرگرم می‌شوند. شما در مقابل بچه‌هایی که فضای مجازی را بیشتر از دنیای واقعی می‌پسندند چه واکنشی نشان می‌دهید؟ برای مراقبت از نسل دیجیتال چه راهکاری به ذهنتان می‌رسد؟
 
به گزارش تابناک همدان، نسل دیجیتال عنوان برازنده‌ای برای بچه‌های این دوره است. آن‌ها آن‌قدر غرق در خدمات و محصولات دنیای دیجیتال شده‌اند که اخلاق و رفتارشان کاملاً با نسل‌های قبل متفاوت است. در مغز دیجیتال شده نوجوان‌ها چه می‌گذرد؟
 
به نظر می‌رسد طبقه‌بندی اطلاعات و سلسله‌مراتب موضوعات معنای سنتی خود را از دست داده‌اند و بچه‌ها نمی‌توانند برای بسیاری از آداب و رسوم رفتاری و اجتماعی معنای واقعی پیدا کنند. کمال‌گرایی و کم‌حوصلگی هم از نتایج دیجیتالی شدن مغز است. اگر شما هم با این مسئله مواجه هستید و به دنبال راهکار می‌گردید، این توصیه‌ها می‌تواند به شما کمک کند.

اولین نکته انس با طبیعت است. همان‌طور که می‌دانید برخلاف دنیای دیجیتال در دنیای واقعی، رشد تدریجی نیازمند صبر است و همه مشکلات به‌سرعت حل نمی‌شود. گردش در طبیعت، مشاهده رویش گیاهان و رشد موجودات زنده برای آشنایی بچه‌ها با ضرباهنگ دنیای واقعی مفید است.

اسطوره‌زدایی از عصر دیجیتال دومین راهکار است. در کنار مزایای عصر دیجیتال باید کاستی‌ها و معایب دیجیتالی شدن را هم برای کودکان و نوجوانان توضیح دهید. هدر رفتن منابع طبیعی و آسیب به جنگل‌ها، استثمار کارگران و کودکان در کارخانه‌ها، آلودگی ناشی از ضایعات و پسماند‌های صنعتی، مصرف سرسام‌آور انرژی در زیرساخت‌های شبکه جهانی و مراکز نگهداری اطلاعات از مهم‌ترین معایب دیجیتالی شدن است.

سومین توصیه توجه به عمر کوتاه ابزار‌های دیجیتال است. نشان دادن ابزار دیجیتال از مد افتاده و بی‌استفاده که تا چند سال پیش، باکلاس و به‌روز بودند می‌تواند از شدت شیفتگی فرزندانتان به ابزار‌هایی که امروز در دست دارند کم کند.

آخرین نکته دلپذیر کردن محیط زندگی است. یادتان باشد جذابیت‌های دنیای دیجیتال برای کودکان و نوجوانان آن‌قدر زیاد است که برای شکست نخوردن در این رقابت عاطفی باید محیط زندگی واقعی بچه‌ها را تا حد امکان جذاب و دوست‌داشتنی کرد.
 
منبع: شفقنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار