پس از یک سال و ۹ ماه تعطیلی کرونایی، مدارس متوسطه دوم استان از ۱۵ آبان بازگشایی می شوند.
کد خبر: ۱۰۰۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 03 November 2021

به گزارش تابناک قم، حمیدرضا شیخ الاسلام ،مدیرکل آموزش و پرورش قم در حاشیه نشست هم اندیشی با مدیران مقاطع متوسطه گفت:مدارس متوسطه دوم استان از ۱۵ آبان و متوسطه اول هم از ابتدای آذر ماه بازگشایی می‌شوند.

او با بیان این که مقدمات و پیش بینی‌های لازم برای حضور مقاطع متوسطه در واحد‌های آموزشی فراهم شده است، افزود:براساس برنامه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و طبق گروه بند‌های اعلامی از سوی مدارس در کلاس درس حاضر می‌شوند.

او با تاکید بر این که حداکثر زمان حضور هر دانش آموز بر مبنای دستور العمل‌های ابلاغی سه روز در هفته است، گفت: مدیران و معلمان واحد‌های آموزشی چگونگی نحوه حضور دانش آموزان و تشکیل کلاس‌ها را اطلاع رسانی می‌کنند.

شیخ الاسلام با بیان این که خانواده‌ها هیچ گونه دغدغه و نگرانی بابت حضور دانش آموزان در مدارس نداشته باشند، افزود: آموزش و پرورش به عنوان ولی دوم دانش آموزان و با همکاری والدین شرایط را برای آموزش آن‌ها فراهم می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به این که در حال حاضر اولویت با حضور دانش آموزان در مدارس است، افزود: در صورت تغییر در نحوه حضور،شرایط ابلاغی اطلاع رسانی می‌شود.

شیخ الاسلام ادامه داد در شرایط فعلی تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های نرم افزار شاد و مدرسه تلویزیونی کماکان برای آموزش استفاده شود.

او همچنین افزود :تا کنون حدود ۶۶ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال و بیش از ۹۰ درصد معلمان استان واکسینه شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان از خانواده‌ها و والدین خواست با هدف افزایش ضریب ایمنی دانش آموزان و برپایی کلاس‌های درسی نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

در این نشست در خصوص نحوه برنامه‌ریزی آموزشی مدارس و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه در خصوص راه اندازی سرویس مدارس مقرر شد در این زمینه پس از منسجم شدن فعالیت واحد‌های آموزشی تصمیم گیری شود.

در حال حاضر تصمیمی برای بازگشایی مدارس مقاطع ابتدایی اتخاذ نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار