شهر آمل از شهرهای باستانی و زیبا ایران است که به بام ایران و شهر علم و ادب و فلسفه و شهر افسانه ای و شهر هزار سنگر و آریایی ها و اولین شهر شیعه دوازده امامی معروف است.
کد خبر: ۸۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 25 August 2015
آمل

جاذبه های گردشگری آمل

آمل بارها در طول تاریخ بر اثر زمین‌لرزه آسیب جدی دیده و بارها در اثر حمله‌های سلجوقیان، مغولان، عثمانی، اشغال آمل توسط سلسله ها دچار خرابی‌های شدیدی شده‌است.آمل از شهرهای باستانی ایران با طبیعت بکر شمال است که بیشترین جاذبه های مازندران را به خود اختصاص داده است که هر ساله میلیون ها گردشگر خارجی و ایرانی از این جاذبه ها دیدن می کنند،
آبگرم

جاذبه های گردشگری آمل

آبگرم معدنی استراباكو در جاده هراز، تقریبا 110 کیلومتری تهران، 55 کیلومتری آمل، منطقه لاریجان، نزدیک روستای بایجان، مقابل تونل قدیمی رضاشاهی، در محلی به نام قلابن قرار دارد. آبگرم معدنی استراباكو با 4 چشمه با فواصل کم است که از دل کوه می‌جوشد و پس از چند متر به رودخانه هراز می ریزد.
آبگرم معدنی استراباكو با حرارت 34 درجه سانتیگراد از پای كوه جوشیده و پس از جمع شدن در دو استخر تقریبا بزرگ، از آن سر ریز كرده و به داخل رود خانه می ریزد و میزان ابدهی آبگرم معدنی استراباكو تقریبا 4 اینچ در ثانیه است. در محل چشمه قلابن (استراباکو) فردی نزدیک به 160 سال پیش دو استخر شنا مخصوص آقایان و بانوان احداث کرده‌اند که امروزه نیز توسط نواده‌گانش اداره می‌شود و در تابستان با مبلغی کم میزبان اهالى محل و توریست هایى معدود قرار مى گیرد.
جنگل

جاذبه های گردشگری آمل
الیمستان، روستایی توریستی است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل که در کیلومتر 20 جاده هراز از آمل واقع شده است. جنگل الیمستان، محل رویش گیاه "الیما” است که در اردیبهشت ماه رشد می کند. می گویند نام جنگل الیمستان نیز برگرفته از آن می باشد. در کل این جنگل منطقه ای است که با هوای خنک و مه آلود خود بهترین محل برای پیاده روی و لذت بردن از جاذبه های زیبایش می باشد و جاذبه هایی همچون طبيعت زيباي پاييزي جنگل هاي اليمستان، پياده روي در جنگل، ارتفاعات زرشك كوه، دورنماي زيباي قله دماوند بر زیبایی آن افزوده است.
مقبره میر بزرگ

جاذبه های گردشگری آمل

یکی از مهمترین بناهای تاریخی مازندران و ایران است که در عهد سلطنت شاه عباس صفوی در سال ۱۰۲۰ هجری قمری بر روی مدفن میر‌قوام مرعشی بنیانگذار سلسله مرعشیان مازندران در اواخر قرن هشتم هجری قمری ساخته شده و در مرکز بافت قدیم شهر آمل در سبزه‌میدان و مجاورت مصلای بزرگ قرار دارد. این ساختمان از لحاظ ویژگیهای معماری، گنبد، سردرب‌ها، کاشیکاری و کتیبه‌ها کم‌نظیر است. پلان آن چهار ضلعی، مساحت آن ۷۸۱ متر مربع و مصالح عمده آن آجر می‌باشد.
آبشار دریوک
جاذبه های گردشگری آمل

دشت و آبشار شیب دار کوهره دریوک در منطقه نمارستاق در 40 کیلومتری آمل از ییلاق های زیبای منطقه البرز می باشد که دارای مناظر بسیار دیدنی می باشد به عبارتی با پشت سر گذاشتن دو سوم جادۀ هزار در قلب منطقۀ البرز مرکزی، به محلی موسوم به دو راهی پنجاب می رسید. این دو راهی و جاده ای خاکی که مسیر مواصلاتی نمارستاق نام گرفته، از آبادی های چندی چون پنجاب، سوا، شیخ محله، کلری، دیوران عبور کرده و سرانجام به آبادی بزرگ نمارستاق در کنار رودخانۀ خروشان آن که سرچشمه از کوه های ناظر و شکر لقاس دارد می رسید. بعد ار حدود یک ساعت پیاده روی از روستای نمارستاق به دشت دریوک که دشتی کوچک ولی بسیار دیدنی است، و کمی پس از آن به آبشار دریوک می رسیم. یک دشت وسیع و با آبشاری بلند و کشیده با سنگلاخ هایی سخت که بلندترین آبشار زمینی ایران است طبیعتی زیبا برای گردشگران و کوه نوردان است. چشمه‌های آب معدنی و چهل چشمه و چشمه لهرا و دشت سفید از دیگر جاذبه های این منطقه می‌باشد. از دیگر منابع طبیعی این منطقه دشت بالایی و پایه کوهای آن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار