طراح تحریم‌های ایران در یک پیام توییتری کنایه‌آمیز با توجه به اظهارات اخیر دونالد ترامپ مبنی بر اینکه امیدوار است روزی ایران با او تماس بگیرد، به تاثیر منفی سیاست‌های کارشکنانه جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا بر رخ دادن چنین اتفاقی اشاره کرد.
کد خبر: ۷۴۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 10 May 2019

به گزارش تابناک، ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های ایران در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر همین الان، روحانی با اتاق کنترل کاخ سفید تماس بگیرد تا تماس او را به ترامپ وصل کنند، بولتون خود را از ارتفاع سه طبقه پایین می‌اندازد و از سه در رد می‌شود تا خط تماس را قطع کند.

به گزارش ایسنا، شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی مردم ایران و در اعمال حقوق خود مندرج در بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام، از ۱۸ اردیبهشت ۹۸ برخی تعهدات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند.

به دنبال این اقدام متقابل ایران، دونالد ترامپ، شب گذشته با اظهار این که "چیزی که در رابطه با ایران مایلم شاهدش باشم؛ این است که آنها با من تماس بگیرند" گفت که جان کری با نقض قانون لوگان که جزو قوانین فدرال ایالات متحده است و بر اساس آن مذاکره افراد غیرمجاز با دولت‌هایی که با آمریکا دچار مناقشه هستند، جرم تلقی می‌شود، با ایرانی‌ها صحبت کرده و می‌گوید تماس نگیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار