به گزارش تابناک آذربایجان غربی، طرح ورزش همگانی پیاده روی سنجی (پرس)، از طرف رئیس فدراسیون ورزش های همگانی ، به تمامی هیأت های ورزشهای همگانی تمامی استانها برای اجرا ، ارسال شد.
کد خبر: ۱۲۳۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۸ 03 November 2015

تابناک آذربایجان غربی: 

طرح پیاده روی سنجی(پرس)، به تصویب هیأت رئیسه و مجمع سالیانه فدراسیون ورزشهای همگانی رسیده و آئین نامه اجرائی طرح در 10 ماده مصوب، طی نامه ای از طرف دکتر علی مجد آرا، رئیس این فدراسیون ، به تمامی هیأت ورزش های همگانی استانها ارسال شد.

در قسمتی از مقدمه طرح اجرائی پیاده روی سنجی آمده است: «طرح پیاده روی سنجی، یک طرح دانشگاهی است که توسط آقای دکتر ایرج میرزایی از دانشگاه صنعتی ارومیه به عنوان مبتکر طرح ، طراحی شده و از آبان سال 1391، در شهر ارومیه ، استان آذربایجان غربی با مشارکت شهرداری ارومیه و هیأت ورزش های همگانی استان در 25 نقطه و همچنین از فروردین سال 1393، در شهر تبریز، استان آذربایجان شرقی، در چهار نقطه به صورت آزمایشی در حال اجرا است.»

در نامه رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی به رؤسای هیأت ورزشهای همگانی استانها، از آنان خواسته شده تا با تشکیل جلسات کارشناسی ، امکان اجرای آن را در استان ها بررسی و تا تاریخ 20/08/94 ، نظریه هایشان را اعلام نمایند.

شایان ذکر است پیاده‌روی به عنوان بهترین فعالیت و طبیعی‌ترین ورزش در راستای کسب آمادگی جسمانی و روانی است که در دسترس همگان بوده و در همه جا و همه وقت امکان اجرای آن وجود دارد و دارای تاثیرات مثبتی در زمینه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

با توجه به جایگزینی بیماری‌های غیر واگیر به جای بیماری‌های واگیر و نقش رفتارهای ناهنجار بهداشتی، سبک زندگی و شیوه‌های تغذیه در افزایش بیماری‌های غیر واگیر، توسعه پیاده‌روی می‌تواند نقش بسیار موثری در کاهش بیماری‌های غیر واگیر داشته باشد.

نتیجه تصویری برای پرس-پیاده روی سنجی

طرح پیاده‌روی‌سنجی (پرس) از ابتکارات دانشگاه صنعتی ارومیه و رئیس اسبق این دانشگاه بوده که با شعار پیشگیری، ارتقای سلامتی، آمادگی کار و نشاط جامعه در راستای ترویج تندرستی در جامعه ارائه شده است. این طرح امروز و پس از گذشت 3 سال از اولین روز اجرای آن در ارومیه و پس از آن در تبریز، توانست وارد مرحله نوینی شود و با ابلاغ دکتر علی مجد آرا به تمامی هیأت ورزشهای همگانی استانها ارسال شد تا در تمامی کشور به اجرا در آید.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار