معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بااشاره به لزوم توجه به توریسم مذهبی در قم از سیاست دولت مبنی بر افزایش اقامتگاه‌ها و هتل‌ها در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰ 09 May 2024

به گزارش تابناک قم، جواد واحدی عصر روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح طرح های گردشگری و بازدید از مجتمع‌های بین راهی در قم اظهار داشت:‌ در استان قم همچنین برای اخذ تسهیلات بانکی گام‌های خوبی برداشته شده است و تلاش داریم این تسهیلات را تقویت و سرمایه‌گذاران را برای حضور در این عرصه تشویق کنیم.

وی اظهار داشت: در این راستا تلاش خواهد شد تا سرانه تسهیلات بانکی در استان قم افزایش یابد.

وی در ادامه گفت:‌ سفر امروز با هدف بررسی مصوبات سفر دوره اول رئیس‌جمهور به استان قم و همچنین پیگیری مصوبات و ادامه بررسی مباحث و مسائل این استان صورت گرفت.

واحدی با اشاره به ظرفیت گردشگری مذهبی در قم افزود: اکثر مصوبات سفر قبلی رئیس‌جمهور به قم با پیگیری استانداری و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به سرانجام رسیده‌است.

وی با بیان این که امروز ۲ هتل در استان قم افتتاح شد، خاطرنشان کرد: این هتل‌ها از استانداردهای لازم برخوردار بودند و توانستند سرانه تخت‌های استان قم را افزایش دهند.

افزوده شدن ۲۱۵ تخت به ظرفیت اقامتی استان قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم نیز اظهار داشت:‌: همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به قم و با حضور معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ۲ هتل در قم با حجم سرمایه‌گذاری ۱۸۰ میلیارد تومان، ۲۱۵ تخت و اشتغالزایی ۶۳ نفر به بهره برداری رسید.

علیرضا ارجمندی اظهار کرد: هتل سه ستاره طلاییه با حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۰میلیارد تومان با زیربنای چهارهزار مترمربع، ۱۵۰ تخت و اشتغالزایی ۴۵ نفر افتتاح شد.

وی گفت: همچنین هتل یک ستاره سَتار با حجم سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان با زیربنای یکهزار و ۲۰۰ مترمربع، ۶۵ تخت و اشتغالزایی ۱۸ نفر به بهره‌برداری رسید.

وی به بازدید از ۲ هتل در دست ساخت با حضور معاون وزیر اشاره و بیان کرد: هتل پنج ستاره زعفرانیه با حجم سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان با زیربنای ۱۷هزار مترمربع، ۳۰۰ تخت و اشتغالزایی ۱۱۰ نفر و هتل پنج ستاره طوبی با حجم سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومان با زیربنای ۹۷هزار مترمربع، ۹۰۶ تخت و اشتغالزایی ۳۲۲ نفر در دست احداث هستند.

ارجمندی به بازدید از سامان‌دهی و بازسازی (تعمیر و تجهیز) سرویس‌های بهداشتی جاده قم – اراک اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با هزینه یک میلیارد تومان در حال انجام است و بخشی از آن به پایان رسیده‌است.

در استان قم ۲۹۳ واحد اقامتی با ۱۳ هزار و ۷۰۰ تخت وجود دارد که شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر می‌شود.

جواد واحدی معاون میراث فرهنگی وزیر در دومین سفر استانی رییس جمهور و اعضای دولت به قم، آیت الله رییسی را همراهی می‌کند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ وارد قم شد. این پانزدهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور است.

دیدار و گفت وگو با شماری از علما و مراجع تقلید، افتتاح چندین طرح عمرانی، بررسی مهم‌ترین مسائل استان قم و پیگیری چگونگی اجرای مصوبات سفر دور نخست سفر از برنامه‌های آیت‌الله رییسی در سفر به استان قم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار