مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌ غربی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۵۷۵ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان فعالیت دارند و ۲۲۶ واحد هم غیرفعال هستند.
کد خبر: ۱۱۲۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳ 22 September 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امیر شهسوار در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: تامین زیرساخت‌ها و توسعه صنایع کوچک جزو برنامه‌های راهبردی شرکت شهرک‌های صنعتی است.

وی با اشاره به نرخ رشد اقتصادی و نیز بهبود و کاهش نرخ بیکاری در استان، افزود: در حال حاضر 37 شهرک مصوب داریم که 27 مورد آن با 2 هزار و 575 قرارداد به مرحله واگذاری رسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌ غربی، با اشاره به فعالیت‌ 21 شهرک و 16 ناحیه صنعتی در سطح استان، عنوان کرد: تاکنون یک هزار و 332 هکتار صنعتی در شهرک‌ها آماده‌سازی و 973 هکتار واگذار شده است. همچنین یک هزار و 546 واحد در شهرک‌ها دایر و فعال بوده و 226 واحد به دلیل عدم تامین نقدینگی، مواد اولیه و مشکلات بازاریابی غیرفعال هستند.

وی با اشاره به اخذ سندهای ثبتی واحدهای صنعتی به عنوان یک اقدام شاخص و سنددار شدن 800 هکتار از اراضی نواحی صنعتی، ابراز داشت: با طرح موضوع و مشکلات 90 پرونده واحدهای صنعتی در ستاد تسهیل استان، 60 درصد مشکلات این واحدها برطرف شده است.

شهسوار تصریح کرد: مجوز مرکز نوآوری خوشه‌های صنعتی اخذ شده که در 2 هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی از اقدامات در نیمه نخست سال جاری، اذعان کرد: در راستای توسعه خدمات زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی 15 هزار تن آسفالت، 40 هزار متر جدول‌گذاری و نیز 300 هزار متر عملیات زیرساختی برای بهبود وضعیت سیمای شهرک‌ها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی، این استان را جزو استان‌های شاخص در احیای واحدهای راکد صنعتی عنوان کرد و گفت: 22 واحد راکد در سال جاری با ورود دستگاه‌های مختلف به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند.

شهسوار با بیان این مطلب که نهضت توسعه فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دستور کار امسال و سال‌های آتی قرار دارد، تصریح کرد: تعهد 25 درصدی توسعه فضای سبز در شهرک‌های صنعتی با تعهد 15 درصد شهرک و 10 درصد واحد صنعتی در حال برنامه‌ریزی و اجرا است تا در محدوده شهرک‌ها به زیباسازی هم توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار