سالانه نزدیک به ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه در آذربایجان غربی تولید می شود.
کد خبر: ۹۹۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 09 October 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان با اشاره به نقش موثر زنجیره‌ها در افزایش تولید و بهبود کیفیت مرغ ، از افزایش تعداد زنجیره های طیور به ۷ واحد در سطح استان خبر داد.

کرامتی با اعلام این خبر افزود: زنجیره‌های تولید نقش مهمی در بهبود کیفیت، کاهش قیمت‌ نهایی محصول و افزایش تولید دارند وزنجیره‌ها باعث مدیریت یکپارچه از مزرعه تا سفره، ایجاد ارزش افزوده، رونق تولید و ثبات بازار می شوند.

 

وی  با بیان اینکه ارامش در بازار مرغ استان برقرار است ، ادامه داد: آذربایجان غربی جزو  استانهای مطرح و شاخص در صنعت طیور هم از نظر تولید گوشت مرغ و هم از نظر تعداد زنجیره تولید در کشور است و همزمان با فرآیند تولید باید به دنبال دست یابی به بازار های صادراتی و توسعه این صنعت در استان باشیم .

کرامتی با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری در تولید جوجه یکروزه گوشتی را دارد، اضافه کرد: با توجه به رصد و پایش میزان تولید جوجه یکروزه گوشتی استان، از ابتدای مهر ماه تاکنون،  ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه یکروزه گوشتی در واحدهای مادری استان تولید شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد واحدهای مادر گوشتی فعال استان در مالکیت ۷ زنجیره تولید گوشت مرغ است ، افزود: در استان این زنجیره ها در شهرستان های ارومیه ، مهاباد ، میاندوآب، ماکو و پیرانشهر واقع شده اند و این زنجیره ها بیش از ۴۰ درصد تولید گوشت مرغ استان را بر عهده داشته  و صادرات تخم مرغ نطفه دار، جوجه یکروزه گوشتی، مرغ منجمد در مقاطعی از سال به سایر استانهای کشور عمدتا توسط این زنجیره ها صورت می گیرد.

کرامتی یاد اورشد: در استان ۷۳۶ مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۶ میلیون قطعه مرغ فعالیت می کنند.

 

رضا یوسفی رضایی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان گفت:  طی ۶ ماهه سال جاری میزان جوجه ریزی در واحدهای مرغداری استان حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش یافته است و نیاز است برنامه ریزی و تمهیدات لازم توسط زنجیره ها و اتحادیه های مرغداران برای تداوم و پایداری تولید در شش ماهه دوم نیز همانند شش ماهه اول سال انجام و فعالیت کنند.

یوسفی رضایی با اشاره به وجود ۳ اتحادیه توانمند در بخش صنعت طیور استان ، افزود: سالانه نزدیک ۱۰۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه در استان تولید می شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد با تولید بیش از نیاز استان در راستای افزایش ارزش افزوده واحد های مرغداری،  روند صادرات مازاد تولید واحدهای مرغداری استان نیز بیش از پیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار