بيش از ۲۰هزار تن انواع نهاده‌ دامى شامل جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی امسال به نرخ ارز دولتی تامين و در بین جمعیت عشایری آذربایجان غربی توزيع شده است.
کد خبر: ۹۹۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷ 29 September 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی در جلسه شورای هماهنگی و بررسی مسائل و مشکلات عشایر استان با اعلام این خبر اظهار کرد: عشایر از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که بخشی از مايحتاج مورد نیازسبدغذایی و زندگی جامعه را توليد و تأمین می‌کنند که تأمین نهاده‌های دامی ، خرید تضمیى دام عشاير و تامين آب شرب بهداشتى در شرايط حاد خشكسالى از اولويت هاى دولت است.

ناجی  به خسارت وارده به جامعه عشایری بر اثر خشکسالی شدید در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: خشکسالی به حدی بالا بوده که عشایر در تأمین علوفه حتی در مراتع خود با مشکل روبه‌رو بوده و به همین دلیل مجبور شدند زودتر از اتمام تقويم كوچ  از ييلاقات خارج شوند.

وی  مهمترین مشکل عشایر استان را ناشى وقوع خشکسالی وتامین آب دانست و افزود: امسال برای مقابله با بحران خشكسالي و تامین آب شرب مورد نیاز برای عشایر استان بالغ بر ٣٠ میلیارد تومان بودجه  از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته و علاوه براین اعتبارات بیش از 7 میلیارد تومان نیز برای تکمیل زیر ساختهای مناطق عشایری استان امسال اختصاص یافته است.

ناجی  افزود : خدمات مورد نیاز جامعه عشایری از جمله دریافت سهمیه سوخت و آرد ماهانه، خوراک دام و ساير خدمات قابل ارائه به عشاير تنها با ارائه شناسنامه هويت عشايرى و کارت تردد امکان پذير بوده و هرگونه تردد در ایل راه‌های عشایری و جاده‌های استان هم فقط با ارائه این كارت ميسر خواهد بود.

وی  ادامه داد: با تدابیر انجام شده، حدود ۳۲ درصد از کارت شناسایی و تردد دام عشایری استان صادر شده است و عشایر از طریق سامانه اعلام شده و تشکل‌های عشایری برای دریافت کارت مذكور در اسرع وقت  اقدام کنند./انتهای پیام/م

خبرنگار:علی محمدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار