معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:
تابناک-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: حضور و عضویت مقتدرانه کشور ایران اسلامی در  سازمان همکاری‌های شانگهای نقطه عطفی در روابط ما با کشورهای حوزه ی آسیای میانه است.
کد خبر: ۹۹۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ 18 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان؛  علی رئوفی با اشاره به حضور رئیس جمهور کشور ایران اسلامی در اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای، عنوان کرد: حضور رییس جمهور کشورمان در این نشست جهانی علاوه بر ارتباط کشور در حوزه ی خارجی و شکستن زنجیره ی تحریم ها و مقابله ی با آمریکا و سایر کشور های تحریم گر غربی، می تواند در این مقطع نقطه ی عطفی در روابط بیشتر کشور با کشور های حوزه ی آسیای میانه در رابطه با حوزه های امنیتی فرهنگی و سیاسی و حتی اقتصادی باشد.

 

وی، با اشاره به تاریخچه تشکیل این سازمان جهانی، افزود: سازمان همکاری‌های شانگهای در سال ۱۹۹۶ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان با هدف بر قرار کردن موازنه در برابر نفوذ امریکا و ناتو در منطقه پایگذاری شد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همین خصوص، تصریح کرد: سپس کشور ازبکستان نیز به این سازمان پیوست که  البته نقش اصلی را در این سازمان چین و روسیه دارند و علاوه بر اعضای اصلی مغولستان در سال ۲۰۰۴ و سال ۲۰۰۵ ایران و پاکستان و هند و افغانستان و بلاروس هم به عنوان عضو ناظر به این سازمان ملحق شدند.

 

رئوفی با اشاره به اینکه اعضای این سازمان جهانی در سال ۲۰۱۵با عضویت هندوستان و پاکستان نیز موافقت کردند، اظهار داشت: در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ رسما و با تایید همه اعضا ایران هم به عضویت این سازمان در آمد .

 

وی دغدغه اصلی این سازمان در آسیای میانه را حول مسائل امنیتی به ویژه تروریسم، جدایی طلبی و افراطی گری عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان همکاری های شانگ‌های با هدف همکاری های چند جانبه ی امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به اهمیت عضویت دائم ایران در این سازمان جهانی، خاطر نشان کرد : عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری های شانگهای این پیام را به جهان مخابره می کند که کشورهای حوزه ی آسیای میانه می توانند برای منطقه با همکاری یکدیگر تصمیم بگیرند.

 

رئوفی با بیان اینکه کشورهای عضو سازمان همکاری های جهانی شانگهای می توانند در مقابله با حضور آمریکا و ناتو مقاومت کنند، تصریح کرد: این  اقدام ریاست جمهوری برای حضور در این سازمان یک فرصت طلایی بوده که در اختیار دولت نوپا قرار گرفته است.

 

وی افزود: همراهی و همکاری مناسب نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان دستگاه قضا با دولت کنونی یکی از فرصت های بسیار خوب پس از انقلاب است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در خصوص شیطنت های کشورهای معاند علی الخصوص آمریکا در رابطه با پیوستن ایران به این سازمان جهانی، تصریح کرد: قطعا کشورهایی مثل آمریکا با عضویت ایران در سازمان های منطقه ای به مقابله خواهند پرداخت و تمام تلاش خود را خواهند کرد که تحریم هارا بیشتر و از حضور ایران در مجامع بین المللی جلوگیری کنند.

 

رئوفی، ابراز کرد: تجربه ثابت کرده است که این رفتار دولت آمریکا در عزم و اراده ی ایران هیچگونه خدشه ای وارد نخواهد کرد هر چند باعث کندی امور شود اما در رسیدن به هدف تاثیری نخواهد داشت و ملت شریف ایران به مقابله ی خود ادامه خواهند داد کما اینکه در بحث تحریم های اقتصادی و دارویی تا کنون با شکست مواجه شده و ملت ایران را به خودکفایی بیشتر نزدیکتر ساخته است.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار