هم‌اکنون ۳۰۰ مرکز نیکوکاری در آذربایجان‌غربی به مددجویان و نیازمندان خدمات رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 06 September 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: در طول یکسال اخیر، ۵۲ مرکز نیکوکاری تحت نظارت کمیته امداد آذربایجان‌غربی تأسیس شده است.

سهندی  شناسایی محرومان در محلات و کمک‌رسانی به آنان را مهمترین وظیفه مراکز نیکوکاری دانست و افزود: ۱۴۴ مرکز نیکوکاری به صورت مسجد محور و ۱۵۶ مرکز نیز در خارج از مساجد به صورت محله‌مبنا یا در ادارات دولتی، سازمان‌ها، مراکز دانشگاهی، اصناف و…، فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تأسیس مراکز نیکوکاری در راستای بهره‌مندی از ظرفیت مردم در امدادرسانی به مردم انجام می‌شود، ادامه داد: معتقدیم امدادرسانی اگر به صورت شبکه‌ای انجام شود، ساختاری قدرتمند و هم‌افزایی عظیمی ایجاد خواهد شد و ظرفیت‌های بالقوه محلات برای کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند، زمینه بروز می‌یابد.

 

وی با بیان اینکه  به همین منظور شعار این مراکز نیکوکاری " از مردم برای مردم" انتخاب شده است افزود: مراکز نیکوکاری تلاش می‌کنند از طریق ارتباط با معتمدان محلی، اصناف، مراکز فرهنگی و صنایع، کمک‌های مردمی را در جهت ارائه به محرومان هر محله، تجمیع کنند.

 

سهندی  با اشاره به برنامه کمیته امداد برای گسترش مراکز نیکوکاری در آذربایجان‌غربی،  اظهار کرد: تعداد مراکز نیکوکاری در استان تا پایان سال از مرز ۳۵۰ مرکز عبور خواهد کرد و امیدواریم با این اقدام شاهد یک تحول در شیوه امدادرسانی به محرومان و نیازمندان در کشور باشیم.

 

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی همچنین از تصویب اساسنامه مراکز نیکوکاری در ستاد مرکزی خبر داد و افزود: با تکمیل زنجیره شبکه مراکز نیکوکاری در استان، ۸۰ درصد فعالیت‌های امدادرسانی توسط این مراکز انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار