رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ۱۴۹ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۳۲ میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۹۸۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ 26 August 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در خصوص برنامه‌های هفته دولت گفت: تعداد ۱۴۹ طرح عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۳۳۲ میلیارد و ۲۴۵ میلیون ریال همزمان با گرامیداشت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح می شود که با اجرای این طرح‌ها برای ۷۱۷ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

کرامتی افزود: در این ایام تعداد ۱۳۵ پروژه از مجموع ۱۴۹ پروژه قابل افتتاح، مربوط به بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی است که با اعتبار بالغ بر ۱۳۹میلیارد ریال و اشتغال ۶۳۴ نفر مستقیم آماده بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: این طرح ها شامل ۸۴ طرح سیستم های نوین آبیاری با مجموع مساحت ۴۵۶.۴۴ هکتار در سطح آذربایجان غربی، ۲ مورد استخر ذخیره آب با ظرفیت ۵۷۰۰ متر مکعب در شهرستان ارومیه، ۵ مورد پوشش بتنی و سنگی انهار در سطح استان، ۴ مورد انتقال آب با لوله در شهرستان پیرانشهر و یک مورد مرمت، تعمیر و باز سازی ایستگاه پمپاژ، مرمت و بازسازی قنات در شهرستان های شوط و شاهین دژ است.

کرامتی خاطر نشان کرد: تعداد ۲ پروژه از مجموع ۱۴۹ پروژه قابل افتتاح، در مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی با اعتبار بالغ بر ۱۶۵ میلیارد ریال و اشتغال ۷۸ نفر مستقیم آماده بهره برداری است که این طرح ها شامل یک طرح مرکز جمع آوری شیر در شهرستان میاندوآب و یک طرح سردخانه با ظرفیت ۲ هزار تن در شهرستان ارومیه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تعداد ۱۰ پروژه عشایری از مجموع ۱۴۹ پروژه قابل افتتاح با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال آماده بهره برداری می باشد که این طرح ها نیز شامل ۵ طرح آبرسانی به ییلاقات عشایری و ۵ طرح مسیر گشایی ایلراه های عشایری است.

وی خاطر نشان کرد: یک طرح بیمارستان دامپزشکی در شهرستان میاندوآب، از مجموع ۱۴۹ پروژه قابل افتتاح ، با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و اشتغال ۵ نفرمستقیم آماده بهره برداری شده است.

کرامتی همچنین تاکید کرد: تعداد یک پروژه سامانه ضد تگرگ از مجموع ۱۴۹ پروژه قابل افتتاح و کلنگ زنی، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۱ میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

در ادامه محمد دیبایی دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت هفته دولت و رییس اداره روابط عمومی سازمان به تشریح برنامه های مورد نظر سازمان در ایام بزرگداشت هفته دولت در آذربایجان غربی پرداخت و اظهار کرد: افتتاح پروژه های شاخص عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی، غبار روبی مزار شهدا، حضور رییس و مدیران سازمان در برنامه های رادیویی و برنامه تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری به منظور تببین دستاوردهای بخش کشاورزی، فضاسازی و تبلیغات محیطی و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از اهم برنامه های اجرایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی است که به منظور بزرگداشت هفته دولت در سازمان تدوین و برنامه ریزی شده است که با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اجرایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار