رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی از اشتغال بیش از ۸۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی در پارک علم و فناوری استان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷ 13 August 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، غلامرضا منصورفر در گفتگو با خبرنگاران، با تسلیت فرارسیدن ایام محرم الحرام و اشاره به شان والای خبرنگاران، اظهار کرد: خبرنگاران همیشه به دنبال حق و حق خواهی بوده اند.

وی، با اشاره به استقرار ۶۹ هسته و واحد‌ فناور در مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان، افزود: تعداد ۴۹ شرکت نیز عضو حوزه موسسات پارک هستند که از تسهیلات و خدمات ارائه شده از سوی پارک بهره مند می شوند.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد کل شرکتهای دانش بنیان استان ۳۹ واحد است، اظهار کرد: از این تعداد، ۲۲ شرکت دانش بنیان عضو پارک هستند که این رقم برای استان بسیار کم بوده و باید تعداد شرکت های دانش بنیان در سطح استان افزایش پیدا کند.

منصورفر افزود: تعداد شاغلین در شرکتهای پارک علم و فناوری ۸۲۴ نفر بوده که همه فارغ التحصیل از مدارج بالای دانشگاهی هستند و این امید رو داریم با توسعه فعالیت ها و افزایش تعداد شرکت ها و رشد واحدهای موجود، تعداد شاغلان افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه مجموع فروش این واحدها نیز در یک سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: پیش بینی ما این است که ان شاءالله این عدد تا پایان سال رشد قابل توجه ای خواهد داشت.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با بیان اینکه شرکت های مستقر در پارک مبتنی بر ایده های نو هستند توضیح داد: این واحدهای فناور می توانند نقش بی بدیلی در توسعه اقتصادی منطقه خودشان و متعقابا در سطح کشور ایفا بکنند.
منصورفر با اشاره به اینکه سقف اعتبارات تسهیلاتی به واحد‌های فناور تا سقف ۲ میلیارد ریال افزایش یافته است، توضیح داد: واحد‌های فناور مطابق با آیین نامه ارزیابی در پارک، هر سال ارزیابی می شوند و مطابق با گروه بندی به دست آمده شامل حمایت‌های مالی پارک می شوند.
وی با اشاره به اینکه اقدامات مناسبی هم در طول حضور او در پارک رقم خورده است که پیگیری موضوع راه اندازی کارخانه نوآوری در شهرستان ارومیه، آغاز به فعالیت صندوق پژوهش و فناوری در استان، برنامه ریزی برای راه اندازی مرکز رشد در سه شهرستان خوی، میاندوآب و ماکو، پیگیری راه اندازی پردیس فناوری در شهرستان خوی از جمله برخی از این اقدامات است.
رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی درباره چالش های پیش روی این مجموعه نیز تشریح کرد: ما باید قبول کنیم در چه مختصاتی داریم فعالیت می کنیم اگر به این باور برسیم مهمترین مشکلی که در حال حاضر کشور ما با آن روبه رو است مشکلات اقتصادی می باشد و به تبع آن مشکل اشتغال جوانان و بهبود معیشت مردم است و در عرصه این مشکلات فعالیت واحدهای تولیدی حرف اول را می زنند و در عرصه تولید نیز تولیدهای که مشتمل بر فعالیت های دانش بنیان هستند، پیشران توسعه اقتصادی ما خواهند بود.
منصور فر ادامه داد: کشورهای توسعه یافته، یکی از موارد که مورد توجه خود قرار داده اند توجه به مقوله دانش بنیان است و این باید در کشور و استان ما نیز شکل بگیرد.
وی، افزود: چالش پارک علم وفناوری همان چالش واحدهای فناور مستقر در این مجموعه است و می‌توان گفت فناوری و نوآوری از اولویت های اول استان ما نیست و ما فاصله داریم از جایگاهی که مستحق این واحدها است.
به گفته منصورفر تعامل شرکت های تحت پوشش پارک با ادارات و سازمان های مختلف استان با مشکل روبه رو هستند و شرکت های فناور ما محصولات خود را در سایر استان ها بفروش می رسانند و با استقبال آن ها نیز رو به رو هستند.
محمد فتحعلی لو معاون فناوری و نوآوری پارک نیز در این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد ورود شرکت های دانش بنیان در حوزه بهداشت و درمان توضیح داد: ایجاد مرکز رشد مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی می تواند این نوع فعالیت ها را توسعه دهد و یکی از رسالت های پارک های فناوری بطور کلی کمک به بهداشت و سلامت جامعه است.
وی ادامه داد: ما شرکت های موفقی در زمینه تولید محصولات بهداشتی داریم و واحدهای ما در دوران اوج کرونا و پیک اول که مشکلاتی از قبیل تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده بود ، دست به تولید این دست محصولات زدند.
فتحعلی‌لو درباره عملکرد فن بازار منطقه ای نیز، با ابراز امیدواری از گسترش مفهوم آن در اکوسیستم نوآوری و فناوری استان توضیح داد: بروکرهای فناوری برای کاتالیست بودن در زمینه ایده به ثروت فعالیت می کنند.
وی افزود: فن بازار منطقه ای مجموعه نوپایی می باشد و بحث فعالیت در این زمینه ترویجی می باشد که بایستی در ادارات دولتی، بخش خصوصی و صنعتی شناخته شود.
مدیر فن‌بازار منطقه ای استان افزود: تقویت فن بازار منطقه ای در رئوس فعالیت های ما بوده و حل مشکلات این مجموعه نیز یکی از دغدغه های ما است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار