امسال در آذربایجان غربی قاچاقچیان کالا و ارز به پرداخت ۹۴۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده اند.
کد خبر: ۹۸۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 04 August 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۰ پرونده در بخش قاچاق کالا و ارز در استان تشکیل شده است، افزود: از این تعداد دو هزار و ۲۵ فقره پرونده توسط شعب تعزیرات حکومتی استان رسیدگی و مختومه شده اند.

اقوامی با اشاره به رشد  ۱۹ درصدی تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در استان افزود: صاحبان این پرونده‌ها به پرداخت نزدیک ۹۴۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی  عدم درج قیمت، گران فروشی و کم فروشی را از مهمترین تخلفات صنفی در سال جاری اعلام کرد و گفت : بیشترین تخلفات گزارش شده ازابتدای سال جاری عبارتند از عدم درج قیمت ۷۷۳ فقره، گران فروشی با ۱۰۸۰ فقره، کم فروشی با ۴۷۴ فقره است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: همچنین تقلب در عرضه کالا با ۲۳۲ فقره، عدم صدور فاکتور ۲۱۷ فقره، عدم ارائه فاکتور خرید به بازرسان با ۱۱۳ فقره و عرضه خارج از شبکه ۱۹۱ فقره بیشترین تخلفات گزارش شده به تعزیرات حکومتی استان است.

 

وی همچنین از محکومیت پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی برای عرضه خارج از شبکه کالای اساسی خبر داد و اضافه کرد:دریکی از پرونده ها  بازرسان سازمان حمایت از مصرف کنندگان با گزارشی اعلام کردند که مدیر یکی از اتحادیه‌های تعاونی استان اقدام به عرضه خارج از شبکه ۳۰ هزار کیلوگرم قند کرده و برای انکار تخلف ارتکابی، پس از خرید کالا و تائید دریافت در سامانه جامع تجارت قند به اتحادیه نیامده و خارج از شبکه و چرخه رسمی توزیع شده است.

 

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: شعبه هشتم تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه پس از رسیدگی و احراز تخلف، متهم را به الزام به عرضه کالا در شبکه و پرداخت پنج میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار