مشکلات چاروسا در نشست ائمه جمعه و فرماندار کهگیلویه بررسی شد.
کد خبر: ۹۸۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۰ 26 July 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، پس از بیان مشکلات آب و برق در بخش چاروسا در جمعه اخیر در خطبه های نماز جمعه این شهر و به مناسبت اولین اقامه نماز جمعه در کشور نشستی با حضور امام جمعه دهدشت و قلعه رئیسی، فرماندار کهگیلویه، فرمانده سپاه کهگیلویه، رئیس دادگستری و بخشدار چاروسا، اعضای ستاد نماز جمعه و مسئولین اداره برق شهرستان کهگیلویه و جمعی از مسئولین چاروسا در دفتر امام جمعه قلعه رئیسی برگزار شد.

حجت الاسلام وحدانی اصل هم در این نشست نماز جمعه را به تعبیر امام راحل در راس امور دانست و گفت: نماز جمعه از برکات نظام جمهوری اسلامی است و نماز جمعه همیشه حلقه متصل بین مردم و حکومت است که مقام معظم رهبری این فرضیه عبادی سیاسی را قرارگاه بصیرت و تقوا می داند.

امام جمعه شهر دهدشت بیان کرد: تریبون نماز جمعه در مناطق محروم یک نعمت است و هر وقت که خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی را پیگیری می کردم مطالبه گری می کنند و مهمترین تریبون مشکلات مردم در بخش ها همین تریبون نماز جمعه است و بسیاری از مشکلات مردم به نحویی حلال مشکلات مردم به برکات نماز جمعه است.

وحدانی اصل با بیان اینکه نماز جمعه تریبون نظام و رسانه نظام است و مهمترین رسانه اسلام بعد از فریضه حج نماز جمعه است تاکید کرد: امروز در کشور 900نماز جمعه و در در استان 14نماز جمعه داریم و لذا تقویت نماز جمعه تقویت دین است وقتی یک مدت نماز جمعه در یک منطقه نباشد بعدا متوجه می شوید چه مقدار مطالبات مردم به جا می ماند، ستاد نماز جمعه بازوی توانمند امام جمعه هستند و مهمترین نقش را اعضای ستاد دارند و صمیمانه  از اعضای ستاد تشکر می کنم.

امام جمعه شهر دهدشت اخلاص را مهمترین ویژگی امام جمعه قلعه رئیسی دانست و گفت: حقیقتا مطالبات مردم را با اخلاص پیگیری می کند و در استان ائمه جمعه به فکر مشکلات مردم و مطالبه گری و حق هم همین است که امام جمعه انقلابی و به فکر مردم باشند.

 

در این نشست حجت الاسلام صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی با تقدیر از حضور امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه و رئیس اداره برق کهگیلویه به چاروسا برای رفع مشکلات این بخش عنوان کرد: یکی از ویژگی های تریبون نماز جمعه همین مطالبه گری از مسئولین برای رفع مشکلات مردم است و حقیقتا یکی از ویژگی های برتر فرماندار کهگیلویه همین تعامل با ائمه جمعه است که در هر ساعت شبانه روزی تماس گرفته می شود همکاری و تعامل دارد.

امام جمعه قلعه رئیسی با بیان اینکه وقتی تمامی ادارات به خصوص مسئولین اجرایی و سپاه و بسیج در کنار ائمه جمعه باشند حقا درخت انقلاب پررنگ تر و نشاط و از زحمات فرمانده سپاه شهرستان و بسیجیان تشکر می کنم و تصریح کرد: هدف ما در روزهای پایانی دولت باید دولت را کمک کرد و با این روحیه حرکت می کنیم.

وی به مشکلات حوزه برق اشاره و بیان کرد: مشکلات برق در چاروسا نگران کننده است به نحویی که در بسیاری مواقع با نوسانات شدید برق مواجهه هستیم و در زمینه آب هم وقتی قطعی آب را سوال می کنیم مسئولین آب فاضلاب اعلام می کنند که علتش برق و نوسانات برقی است که سبب سوخته شدن پمپ آب می شود.

صلواتی گفت: با قطعی برق سریع آب شهر قطع می شود و زمانی که برق قطع می شود آب قطع به نحویی که دو منبع آب در سطح شهر است اما متاسفانه استفاده نمی شود و همین باعث نگرانی مردم شهر می شود و در روستاها که حقا باید گفت که مردم صبوری می کنند در طول هفته چندین روستا از نعمت آب برخوردار نیستند و موضوع مورد توجه این است که وقتی از آبدار روستاها می خواهند آب وصل کنند باید فرش قرمز زیرپایشان بیاندازند تا آب را وصل کنند و برای خودشان حکومتی خاص دارند.

امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد: آبداران با رئیس آب فاضلاب همکاری ندارند و متاسفانه همین عوامل سبب شد تا توزیع آب به درستی در روستاها صورت نگیرد.

 

فرماندار کهگیلویه هم در این نشست با گرامیداشت سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور بیان کرد: نهاد نماز جمعه یک نهاد مطالبه گری است و مشکلات مردم از سوی نماز جمعه به مسئولین ارائه می شود و همین کمکی به مسئولین است و باید از مطالبه گری ها دفاع و حمایت کنیم و این مطالبه گری عالمانه است و این مطالبه گری عالمانه کمکی به ماست و از ائمه جمعه تشکر می کنم.

کریمی نژاد در ادامه به اختصاص اعتبارات چاروسا از سوی برنامه و بودجه اشاره و در ادامه خوستار تشکیل مدیریت بحران در سطح بخش شد.

وی در خصوص وضعیت کاری آبداران و مشکلات قراردادهای آنها گفت: روزی که قبول کردند و بطق شرایط امروزی کار می کنند خود قبول کردند و نباید منتی روی مردم داشته باشند و کار خود را باید بدون هیچ گونه عذری انجام دهند، بخشدار با همکاری دادگستری اگر آبداری شرایط تقسیم آب بین مردم را ناعادلانه انجام داد و اگر شرایطی به وجود آوردند که آب به مردم نرسد با همکاری دهیاری کلید بگیرند و نگذارند کلید دست آبدار باشد تا آب فاضلاب آبدار تغییر دهد.

کریمی نژاد با بیان اینکه بسیاری از عوامل نیاز نیست که با مدیران بالادست هماهنگ شود و باید دهیار و بخشدار خود مدیریت کنند عنوان کرد: بعضی مسائل منطقه ای هستند و بخشدار باید مدیریت کنند و و بسیاری از کارها نیازمند مدیریت بخشداران چاروسا و دیشموک را می طلبد.

فرماندار کهگیلویه تاکید کرد: آقایان بخشداران دیشموک و چاروسا شما نماینده فرماندار هستید مدیریت کنید هر مدیری کم کاری کرد معرفی کنید برخورد خواهیم کرد و نگذارید به بهانه معارضات مردم دچار مشکل شوند و دو بخش در حد شهرستان هستند و خود فرماندار هستید و باید مدیریت کنید.

وی وحدت و همدلی را نماد اصلی برای برآورده کردن مطالبات مردم دانست و گفت: بسیاری از زیرساخت ها که گذشته به جا مانده به آرزوی دیرینه تبدیل شد که نیاز است همه مسئولین با وحدت و هماهنگی و با مطالبه گری می شود و باید با بودجه که اختصاص داده شد تلاش ود تا مشکلات اولیه مردم برطرف شود.

کریمی نژاد به مشکلات برق اشاره و گفت: شاید کل برق استان ما یک ذوب آهن اصفهان نشود ولی نمیدانم چرا بسیاری مواقع مدیران آنقدر بخشنامه ای هستند که با هر بخشنامه ای مشکلات دیگری را برای مردم به وجود می آورند، و مردم خوزستان خون دادند و خوزستان متعلق به ایران است اما از یک طرف ما می رویم در یزد و اصفهان و خوزستان بچه های ما را جا نمی دهند به بهانه غیربومی اما زمانی که بحث آب به میان می آید می گویند این آب به شما نمی خورد و برق این استان به اندازه یک پتروشیمی است و این توزیع ناعادلانه است.

فرماندار کهگیلویه با انتقاد وضعیت مصرف مردم هم متذکر شد: در همین مناطق اطراف چاروسا و دیشموک چند تیرچه بلوکی کار می کند و آب استفاده آنها از همین آب شرب مردم است و همینا می شوند معرتضان، چند نفر در سطح منطقه باغ دارند و دارند آب را حدر می دهند بعد همین ها می شوند معترضان و برای مردم مشکل ایجاد می کنند، ضعف مدیریت ها را و کم کارها را قبول داریم اما نحوه مدیریت و نوع مصرف مردم هم اهمیت زیادی دارد.

کریمی نژآد خطاب به بخشدار و دهیاران خواستار برخورد با افرادی شد که سبب  استفاده از آب غیرمجاز می شوند.

بعد از صحبت های فرماندار کهگیلویه از مدیران برق و آب خواست تا توضیحاتی در خصوص این مشکلات بدهند که بعد از صحبت های دو مدیر کریمی نژاد با تذکری با بیان اینکه بهانه آوردن در خصوص مشکلات مردم قابل توجیه نیست و اگر سریع و جهادی حل نکنید برخورد خواهیم کرد تاکید کرد: دادگستری چاروسا یکی از دادگستری های فعال در زمینه مطالبات عمومی مردم است که امیدواریم با همکاری همدیگر مشکلات کوچک را برطرف کنید.

در این حجت الاسلام وحدانی اصل امام جمعه کهگیلویه با بیان اینکه از صحبت های مدیران خدمات رسان بر می آید که عدم هماهنگی بین ادارات کاملا قابل مشهود است ادامه داد: چاروسا که هورالعظیم نیست که بگویم باید آب یک سد باز شود تا مشکلات آنها از سطح ملی مدیریت شوند و یک هماهنگی بین ادارات سبب می شود تا مشکلات مردم برطرف شوند.

نریمانی از اعضای ستاد نماز جمعه و از اهالی روستای شوتاور از فرماندار کهگیلویه خواست تا مشکل گاز روستای شوتاور را بررسی کنند چرا که مردم کلافه شدند و مجبور هستند سیلندر 50هزار تومانی خرید کنند.

مظهری از دیگر اعضای ستاد نماز جمعه با بیان اینکه آسفالت شدن محور امامزاده نورالدین به محور پاتاوه به دهدشت یعنی خروج چاروسا و دیشموک از بن بست خواستار تلاش و همکاری برای آسفالت این مسیر شد.

در پایان این نشست به مناسبت اولین نماز جمعه در کشور از امام جمعه قلعه رئیسی حجت الاسلام صلواتی و رئیس ستاد ایمان فولادی تجلیل شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار