رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ، بر تلاش قضات برای احقاق حق و اجرای عدالت، هوشیاری و پرهیز از حاشیه‌ها، عملیاتی کردن برنامه ۱۴۰۰ و پیشگیری از تولید پرونده تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲ 24 July 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، عتباتی  در نشست صمیمی با قضات دادگستری شهرستان تکاب با بیان اینکه احقاق حق و اجرای عدالت و گره گشایی از کارمردم گرفتار تکلیف الهی است که برعهده قضات گذاشته شده است افزود: کارکنان دستگاه قضایی باید شکرگزار خداوند متعال باشند که چنین فضیلتی را خداوند برای آن‌ها عنایت فرموده است و دستگاه قضایی باید چنان عمل کند که واقعاً ملجاء و پناهگاه مظلومان و ستمدیدگان باشند.

وی از قضات حاضر در جلسه خواست با اخلاص و صداقت به کار خود بپردازند و پرهیز از هر نوع حاشیه را توصیه نمود و گفت: برخی افراد تلاش می‌کنند دستگاه قضایی را به حاشیه بکشانند و از وظیفه اصلی خود دور کنند، ولی قضات باید هوشیار باشند و بدون توجه به هیچ حاشیه‌ای در مدار قانون حرکت و وفق مقررات تصمیم بگیرند و رای صادر کنند.

عتباتی در ادامه بر اجرای جدی برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ ابلاغی استان، تکاب تاکید کرد و گفت: باید به سمت اقدامات پیشگیرانه از تولید پرونده قدم برداریم و از پرونده سازی‌های بی دلیل جلوگیری کنیم خصوصا در بحث حفظ حقوق عامه باید از تمام ظرفیت‌های قانونی بهره بگیریم و مسئولینی که در انجام تکالیف قانونی خود کوتاهی می‌کنند و موجب افزایش پرونده در دادگستری می‌شوند را شناسایی و وفق قانون انجام آن‌ها را بخواهیم.

پیگیری رفع کمبود ها در دادگستری تکاب ، تجلیل از دو نفر از کارکنان حوزه قضایی، و دیدار و رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی  ۶۰ نفر از مراجعین  از دیگر بخشهای سفر رئیس کل دادگتری استان به شهرستان تکاب بود .

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در دیدار با امام جمعه شهرستان تکاب با اشاره به جایگاه والای نماز جمعه، به ایجاد وحدت بین مسلمانان تاکید کرد.

عتباتی، این نهاد ولایی را معتمد مردم خواند و حمایت از دستگاه قضایی را در انجام بهتر وظایف خواستار شد.

مجیدی دادستان عمومی وانقلاب مرکز استان، محمدپور، حاتمی، عباسی ومحمدزاده معاونین دادگستری استان آذربایجان غربی در این سفر کاری عتباتی را همراهی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار