رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی:
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت:پشت میز نشینی آفت مدیریت است، باید وارد میدان عمل شد.
کد خبر: ۹۷۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 19 July 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان که با حضور ویدیو کنفرانسی روسا و دادستانهای حوزه های قضایی برگزارمی شد ضمن تاکید به اقدام به موقع مسئولین در موضوعات مرتبط با حقوق بیت المال گفت: ما امانت داران این نظام و مردم هستیم و باید این مهم را در حوزه کاری خود یک اصل قرار دهیم و تاکید اکید می کنم که باید در موضوعات مرتبط با حقوق بیت المال اقدام به موقع، بجا و قانونی انجام دهیم.
وی افزود: در حوزه صیانت از حقوق بیت المال به طور جدی ورود کرده ایم و در بحث حفاظت از اراضی کشاورزی به طور میدانی وارد عمل شده ایم تا از تجاوزات و تصرفات افراد سود جو که هدفمند کار می کنند جلوگیری و با آنان برخور قانونی و قاطع صورت پذیرد.
عتباتی در ادامه خطاب به مسئولین و مدیران مرتبط با حوزه حفاظت از حقوق بیت المال که در جلسه حضور داشتند تاکید کرد: اتخاذ اقدامات پیشگیرانه خیلی مهم است و باعث کاستن هزینه های مرتبط با رفع تصرفات و تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز می شود، لذا نگاه ما باید نگاه پیشگیرانه باشد و هر مسئولی در حوزه کاری خود تلاش کند برنامه های پیشگیرانه متناسب با وضعیت استان طراحی، پیش بینی و اجرا نماید.
رئیس شورای قضایی استان در ادامه اظهار داشت: اگر ما خود را در مقابل آیندگان پاسخگو می دانیم باید در نحوه عملکرد و فعالیت خود در عرصه های منابع طبیعی و کشاورزی تجدیدنظر کنیم و با حساسیت و دلسوزی و پشتکار امور را پیگیری نمائیم، اینکه امروز دریاچه ارومیه بدین شکل درآمده بخش عمده ای از آن به یک سری فعالیتها و عملکردهای ما در برخورد با متخلفانی همچون افرادی که اقدام به حفر 63 هزار حلقه چاه غیر مجاز پیرامون آن نموده اند بر می گردد، اگر امروز ما بی تفاوت باشیم و دست روی دست بگذاریم وضعیت بدتر خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان به مسئولین سازمانها و نهادهای مرتبط با صیانت از حقوق بیت المال توصیه کرد در قدم اول در حوزه مسئولیتها و ورودهای خود بازنگری جدی داشته باشند و اگر از لحاظ نیرو و تجهیزات محدودیتهای دارند در شورای حفاظت از حقوق بیت المال مطرح تا این کمبودها برطرف گردد، در قدم دوم از روسا و داستانهای حوزه های قضایی می خواهم اگر با کم کاری، ترک فعل و سهل انگاری مدیران مواجه شوند با آنان برخورد کنند. دستگاه قضایی نگاه و برخورد منفعلانه در انجام وظایف را بر نمی تابد.
عتباتی به مسئولین و مدیران توصیه کرد: پشت میز نشینی آفت مدیریت است، باید وارد میدان عمل شد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت و برای حل آن اقدام کرد.
رئیس کل دادگستری استان خطاب به روسا و دادستانهای حوزه های قضایی تاکید کرد که در کنار سایر مدیران بازدیدهای میدانی از منابع طبیعی و زیست محیطی داشته باشند چرا که حضور میدانی آنها می تواند یک پشتوانه محکم برای انجام مسئولیتهای این مدیران باشد.
رئیس کل دادگستری استان در پایان به اهمیت فرهنگ سازی اشاره کرد و اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و تبعات سوء و جبران ناپذیر تغییر کاربری آنها به مردم بیان شود، باید مردم بدانند که یکی از امور مهم و مرتبط با استقلال کشور، استقلال غذایی است که حاصل این زمینهای کشاورزی است و با قطعه قطعه کردن آنها این استقلال که ثمره خون شهدا هست به خطر می افتد.
مجیدی داستان مرکز استان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال نیز در این جلسه با اشاره به اینکه قلع و قمع ها، دارای آثار بدی می باشد، اولویت مدیران دستگاهای مجری را پیشگری و اقدام به موقع برشمرد و توصیه کرد اقدامات مدیران در برخورد با متخلفات و متصرفین اراضی ملی باید به صورت گسترده و همه جانبه صورت پذیرد.
سردار خرم نیا فرمانده نیروی انتظامی استان نیز در این جلسه درخصوص ساخت و سازهای غیر مجاز و تغییر کاربری اراضی گفت: برخورد در مراحل اولیه و در زمان حصار کشی بسیار مهم و پیشگیری کننده است.
وی افزود: مشاورین املاک هم بدون مجوز و پروانه فعالیت می کنند و بسیاری از تخلفات و جرایم از این مشاورین املاک فاقد مجوز منشاء می گیرد. فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و فضای مجازی هم بسیار اهمیت دارد و بازدارنده هست.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضا فراخور دستور جلسه به بیان نکته نظرات و اقدامات خود در مورد حفظ حقوق بیت المال پرداخته و مصوباتی به تصویب اعضا رسید و مقرر گردید در جلسات آتی هر یک از مسئولین گزارشی از اقدامات خود در زمینه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تصرفات اراضی ملی ارائه نماید.

عکاس: حمید مختاری

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار