میرکل گمرک استان کرمانشاه اعلام کرد: ما به دنبال حمایت و رونق بخشیدن به تولید هستیم و در این راستا از توسعه صادرات کالا به خارج از کشور حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۷۹۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶ 18 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «بختیار رحمانی‌پور» در دیدار با تجار و فعالان اقتصادی بازارچه مرزی شیخ صله در فرمانداری ثلاث باباجانی، با اشاره به اهمیت و جایگاه تجارت در غرب کشور بر لزوم توسعه صادرات از مرز زمینی استان تاکید کرد و افزود: مجموعه گمرکات استان کرمانشاه در راستای حمایت از تولید و با هدف رونق بخشی هرچه بیشتر مبادلات تجاری و صادرات اقلام تولیدی در مرز‌های استان از هیچ کوشش و تلاشی فرو گذار نخواهد بود.

وی در ادامه خواستار توجه بیشتر به مرز شیخ صله و افزایش امکانات و توسعه زیر ساخت‌های این مرز شد.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت خوب صادرات استان کرمانشاه افزود: تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته و من هم تلاش می‌کنم با کمک مدیران کشوری و مدیریت ارشد استان شرایط بهتری را رقم بزنم.

وی در پایان بهبود وضعیت تجار و بازرگانان و کمک به واحد‌های تولیدی برای افزایش صادرات را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و گفت: فعال کردن ردیف‌های گمرکی از دیگر برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

«یدالله شکری» فرماندار ثلاث باباجانی نیز با تبریک انتصاب ناظر جدید گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از خدمات و تلاش‌های پرسنل گمرک بازارچه مرزی شیخ صله و و تعامل و همکاری این مجموعه با دیگر دستگاه‌های ذیربط در امر تجارت در مرز شیخ صله تقدیر کرد.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است.

بازارچه مرزی شیخ صله در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرد و از بازارچه‌های رسمی کشور می‌باشد که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی و در جوار روستایی به همین نام قرار دارد.

این شهرستان ۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و فعالیت تجاری و بازرگانی در گمرک و بازارچه شیخ صله در این شهرستان انجام می‌شود.

بازارچه شیخ صله با توجه به همسایگی با کشور به عنوان مرکزی برای مراوده اقتصادی در چند سال گذشته نقش مهمی در اقتصاد شهرستان ثلاث داشته است.

شهرستان ثلاث باباجانی حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارد و دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار