معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه طی چند روز اخیر عملیات اجرایی شهرک صنعتی پوشاک در ۳۵ کیلومتری اتوبان تهران - قم آغاز شده است، گفت: با بهره‌برداری از این شهرک حدود پنج هزار فرصت شغلی در استان تهران ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 18 July 2021

به گزارش «تابناک تهران»، "حشمت الله عسگری" در این باره افزود: حدود هشت ماه آماده سازی این شهرک به طول می انجامد و پس از آن واگذاری ها آغاز می شود.

وی بابیان اینکه جانمایی شهرک صنعتی تخصصی پوشاک در زمینی به مساحت ۲۰۶ هکتار در بخش حسن آباد فشافویه انجام شده است، اضافه کرد: ۶۰ درصد مساحت کل این شهرک برای احداث واحدهای تولیدی صنعت پوشاک و مابقی نیز برای سایر زیرساخت های لازم در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه ۱۵۰ واحد در زمینه پوشاک در شهرک پوشاک مستقر می شود، توضیح داد: طرح این شهرک بسیار دقیق و متفاوت از دیگر شهرک های صنعتی است و بر خلاف شهرک های دیگر که جنبه عمومی دارد؛ این شهرک تخصصی و در بهترین مکان یعنی روبروی فرودگاه امام خمینی (ره) واقع شده است.

عسگری اذعان داشت: تمام ملاحظات زیست محیطی و مباحث فنی در بحث احداث این شهرک توسط کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی استان تهران انجام شده است تا در آینده کارآفرینان حوزه پوشاک بدون هیچگونه دغدغه ای به تولید با کیفیت بپردازند.

وی اضافه کرد: صنعت پوشاک ظرفیت خوبی در حوزه جلوگیری از خروج ارز، اشتغال و حتی صادرات دارد که راه اندازی شهرک صنعتی پوشاک می تواند گام موثری در این حوزه باشد.

به گزارش ایرنا، عملیات احداث شهرک صنعتی پوشاک سال ۱۳۹۵ توسط رئیس جمهورآغاز شد و پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفت تا بدین وسیله تمامی واحدهای مختلف صنعت پوشاک با گردآمدن در کنار یکدیگر موجب رشد و توسعه این صنعت را موجب شوند.

این شهرک تخصصی اولین شهرکی است که براساس نیاز داخلی طراحی شده و تمامی زنجیره تولید پوشاک از تامین مواد اولیه، مد و طراحی را شامل می‌شود.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار