دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه تخصیص سهمیه هفتگی ۶ کیلوگرم مرغ برای هر نفر غیرکارشناسی است، چراکه کشور توان تولید این میزان مرغ را ندارد، گفت: با ظرفیت موجود تولید، هر اصفهانی در ماه می تواند بین ۲ کیلو و ۲۵۰ گرم تا ۲ کیلو و ۴۰۰ گرم مرغ خریداری کند.
کد خبر: ۹۷۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲ 15 July 2021

بهرام پاکزاد در خصوص مشکلات توزیع و کمبود مرغ در بازار با وجود فروش از طریق سامانه رهتاب، اظهار کرد: با توجه به کاهش تولید، توزیع این محصول چه از طریق رهتاب چه با کد ملی، احتمال سواستفاده را کاهش می دهد.

وی درباره اینکه سهمیه هفتگی خرید هر اصفهانی شش کیلو مرغ است، گفت: به عنوان مثال به یک خانواده چهار نفری ۲۴ کیلو مرغ فروخته می شود، اما این ادعا در شرایط موجود شدنی نیست، چراکه تولید مرغ در کشور به این اندازه نیست.

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ در کشور ۲۷ کیلوگرم است که در برنامه ششم توسعه این سرانه قرار بود به ۲۹ کیلوگرم افزایش یابد، گفت: مشخص نیست با توجه به این سرانه، چطور ستاد تنظیم بازار اصفهان مشخص کرده که سهمیه هفتگی هر نفر ۶ کیلوگرم مرغ است، در این شرایط سرانه مصرف هر ایرانی ۲۲۲ کیلوگرم می شود که در شرایط فعلی تولید، اصلا تامین این میزان مرغ امکان پذیر نیست و حتی اگر تولیدات مرغ برزیل را هم وارد کشور کنیم، باز هم با این برنامه ریزی، دچار کمبود خواهیم شد، البته ممکن است برنامه ریزان در محاسبات و اعداد خود اشتباه کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مردم امکان خرید گوشت قرمز را ندارند و ماهی نیز پیشتر از سبد غذایی شان حذف شده بود، گفت: در این شرایط تقاضا برای مرغ بیشتر شده است.

پاکزاد با بیان اینکه در حال حاضر اصفهان در محدوده میانگین خود جوجه ریزی داشته است، گفت: با ظرفیت موجود تولید و سرانه مصرف کشور، هر اصفهانی در ماه می تواند بین ۲ کیلو و ۲۵۰ گرم تا ۲ کیلو و ۴۰۰ گرم مرغ خریداری کند.

وی همچنین یادآور شد: از سوی دیگر امروز گرما و خشکی هوا و همچنین بیماری آنفلوآنزا موجب تلفات در مرغداری ها شده، از سوی دیگر کمبود برق برخی استان ها موجب تلفات مرغداری ها شده است.

دبیر انجمن مرغداران استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع این شرایط تخصیص سهمیه ۶ کیلوگرم مرغ در هفته برای هر نفر غیرکارشناسی است، چراکه کشور توان تولید این میزان مرغ را ندارد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه حدود ۵۰۰ تن کشتار مرغ در اصفهان انجام می شود، گفت: میانگین جوجه ریزی در استان اصفهان حدود ۶.۵ تا ۷ میلیون در ماه است.

پاکزاد با بیان اینکه البته اکنون مجوز خروج مرغ از استان را نداریم، گفت: البته با مجوز وزارتخانه و جهادکشاورزی استان خروج مرغ از اصفهان امکان پذیر است، چراکه استان های مختلف باید بخشی از نیاز مرغ تهران را تامین کنند.

وی با بیان اینکه پیش‌تر صادرات جوجه یک روزه موجب کاهش تولید مرغ در کشور و استان شده است، تاکید کرد: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ برای مرغداران ۲۱ هزار تومان است، در حالیکه با نرخ مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان ناچار به عرضه مرغ هستیم، البته طی هفته گذشته نامه نگاری های بسیاری برای تجدید نظر در قیمت مرغ انجام داده ایم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار