با پیگیری های مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی در ماکو ، بعد از سه ماه قطعی آب از سمت ترکیه ، دوباره آب در رودخانه مرزی ساریسو جاری شد.
کد خبر: ۹۷۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳ 15 July 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سرهنگ حاجی زاده فرمانده هنگ مرزی ماکو گفت : با خشک شدن رودخانه مرزی ساریسو از اردیبهشت ماه امسال ، در راستای استیفای حقوق مرزنشینان و برابر وظیفه ذاتی مرزبانی ، موضوع در دستور کار قرار گرفت و این مرزبانی با انجام چندین فقره ملاقات مرزی و مذاکره حضوری ، مکاتبات دیپلماتیک مرزی و تماسهای تلفنی ، دولت ترکیه اقدام به رها سازی آب در این رودخانه مرزی کرد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 500 لیتر در ثانیه آب در این روخانه مرزی به سمت کشورمان جاری شده است افزود : تا رسیدن دبی آب ، به میزان حد نصاب برابر قوانین فی مابین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه ، اقدامات این مرزبانی برای افزایش دبی آب ادامه خواهد یافت .


مرزبان درجه یک جمهوری اسلامی و فرمانده هنگ مرزی ماکو با اشاره به این که سرمنشا این رودخانه در نقاط مرز ی ترکیه قرار داشته و خشکسالی اخیر هم باعث قطعی جریان آب از سمت ترکیه شده بود گفت : لازم است روستائیان و بهره برداران از این رودخانه مرزی نهایت صرفه جویی را در استفاده از آب این رودخانه به عمل آورند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار