بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند احضار دختران فیلم جنجالی به اداره پلیس/ شیرزاد: کسی از نابرابری که اصولگرایان را با رانت به قدرت می‌رساند، نمی‌گوید/ نماینده چابهار: ترخیص بیماران کرونایی پیش از سفر نمکی به سیستان و بلوچستان و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۹۷۸۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱ 13 July 2021

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند احضار دختران فیلم جنجالی به اداره پلیس/ شیرزاد: کسی از نابرابری که اصولگرایان را با رانت به قدرت می‌رساند نمی‌گوید/ نماینده چابهار: ترخیص بیماران کرونایی پیش از سفر نمکی به سیستان و بلوچستان و... را می‌خوانید.

احضار دختران فیلم جنجالی به اداره پلیس
به دنبال انتشار کلیپی از درگیری چند دختر نوجوان در پارکی در اصفهان و قمه کشی یکی از آنها که جنجال زیادی در فضای مجازی بوجود آورد تحقیقات پلیس برای شناسایی این دختران آغاز شد و ماموران موفق شدند در مدت کوتاهی محل زندگی این دختران را شناسایی کنند. ساعاتی پیش دختران نوجوان با همراهی اعضای خانواده شان به پلیس شهر اصفهان منتقل شدند و معلوم شد که آنها از مدتی قبل  در فضای مجازی با هم آشنا و دوست شده بودند اما کل کل ها و کری خوانی هایشان در این فضا باعث بوجود آمدن اختلاف میان آنها شده بود و به همین دلیل، در یکی از پارک ها با هم قرار گذاشته بودند؛ اما در این قرار بین تعدادی از آنها درگیری بوجود آمده و یکی از آنها قمه کشی کرده بود. همچنین مشخص شد که پس از این درگیری فرد دیگری فیلمبرداری و سپس این فیلم را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده بود. تحقیق از دختران نوجوان ادامه دارد و پرونده آنها برای تصمیم گیری در اختیار مرجع قضایی قرار خواهد گرفت اما آنچه در این میان اهمیت بیشتری دارد، نظارت خانواده ها بر رفتار فرزندان نوجوانشان چه در فضای مجازی و چه در دنیای واقعی است، چون گاهی اشتباهات بچگانه نوجوانان دور از چشم خانواده هایشان ممکن است ابعاد گسترده ای پیدا کند و حتی باعث بوجود آوردن احساس ناامنی در جامعه شود.

شیرزاد: کسی از نابرابری که اصولگرایان را با رانت به قدرت می‌رساند نمی‌گوید 
احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درخصوص این‌که بعد از برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نقدهایی به جریان اصلاحات مطرح و از بدنه و حامیان این جریان عنوان شد که اصلاح‌طلبان باید به فکر یک بازسازی و در واقع یک رنسانس در عملکردهای خود باشند، گفت: بحث بازسازی جریان اصلاحات بسیار خوب است و در بدنه جامعه اصلاح‌طلب باید این کار انجام شود. این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در کشورمان شاهد یک بازی هستیم که یک عدد بازیکن وجود دارد و همه نسبت به وی داور هستند، به طوری که حتی بازیکن‌های دیگر هم در نقش داور ظاهر می‌شوند و همه به این بازیکنان حاضر در زمین رهنمود می‌دهند. وی ادامه داد: باز هم تاکید می‌کنم در عرصه سیاسی کشور، یک بازیکن وجود دارد به نام جریان اصلاحات و بقیه ژست داور، مربی و چهره‌های ملکوتی دارند و هیچ کس به آنها نمی‌گوید بالای چشمتان ابرو است. شیرزاد با بیان این که شاید بیش از صدها بار اعلام کردم که ضرورت دارد در مجموعه اصلاحات، اصلاحات صورت گیرد، اظهار کرد: اما کسی از این نابرابری که اصولگرایان با رانت به قدرت می‌رسند نمی‌گوید، بنابراین واقعا به نظر من بحثی که باید شروع کرد، ضرورت اصلاحات در جبهه اصولگرایان است.

دلیل انفجار پارک ملت چه بود؟



علی ربیعی، سخنگوی دولت مبنی بر این که بامداد جمعه در پارک ملت صدای انفجاری آمد که هنوز علت دقیق آن مشخص نشده است از سوی دیگر برخی رسانه‌های صهیونیستی و ضد انقلاب مدعی خرابکاری هستند، با توجه به سابقه اتفاقاتی که در نطنز افتاده و اخیرا هم پهپادی وارد کشور شده بود، این ادعاها در ذهن مردم تقویت شده است. قرار نیست مسئولان درباره علت و جزئیات دقیق حادثه توضیحی ارائه دهند، گفت: حداقل از همین تیربون هیچ مسئله رخ داده‌ای نبوده است که بی‌پاسخ مانده باشد و مسائل اخیر به وضوح توضیح داده شده است. وی تاکید کرد: ما در  سخنگویی همه اتفاقات را توضیح دادیم و شاید یکی از اقدامات ما برای اطلاع‌رسانی این بوده است شاید با تاخیر همراه بوده باشد اما هیچ موضوعی نبوده که بدون توضیح دادن از کنار آن بگذریم.سخنگوی دولت گفت: در مورد صدای انفجار روز جمعه هم باید بگویم بررسی‌های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات، نشان می‌دهد که صدای انفجار ناشی از کندن یک گودال در پارک ملت بوده است که ناشی از  ریختن بنزین و گازوئیل در آن بوده که منفجر شدن آن منجر به انفجار و آتش‌سوزی محدود شده است. وی تاکید کرد: در بررسی‌هایی که انجام گرفت، هیچ شواهدی در خصوص امنیتی بودن موضوع از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی داده نشده و البته تلاش‌های لازم هم در حال پیگیری است، اما بنا بر گزارشی که از سوی وزارت کشور دیدم، این حادثه به هیچ عنوان شبیه خرابکاری‌های اخیر نیست و نمی‌تواند نسبتی داشته باشد و به محض دریافت اطلاعات جدید آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 

چمران: لیست گزینه‌های شهرداری تهران ۳۱ نفره شد
منتخب شورای ششم شهر تهران از انصراف ده نفر از گزینه‌های انتخاب شهردار خبر داد و گفت: پس از بررسی‌های اولیه ۱۰ نفر به عنوان گزینه‌های نهایی مورد بررسی قرار می‌گیرند. مهدی چمران، منتخب شورای ششم درباره سرانجام انتخاب شهردار در پایتخت اظهار داشت: شب گذشته برخی گزینه‌ها از ۴۱ نفر پیشنهاد انصراف دادند، چون برخی از آنها اعلام کردند به لحاظ برخی از مسئولیت‌ها و یا حکم از رهبری جهت حضور در شهرداری تهران منصرف شده‌اند و بابت این موضوع عذرخواهی کردند. وی افزود: سایر گزینه‌ها که اعلام آمادگی کردند، قرار شده رزومه کامل اولیه از خودشان تا چهارشنبه برای ما ارسال کنند و بعد ما بررسی مقدماتی و نهایی انجام دهیم. منتخب شورای ششم گفت: بررسی‌های اولیه که انجام شد، ۱۰ نفر در مرحله پایانی انتخاب می‌شوند و سپس از آنها مصاحبه و برنامه‌های حضوری خواهند داشت تا ما از میان آنها فردی را به عنوان شهردار انتخاب کنیم.

رئیس ستاد امر به معروف: چه کسی به صداوسیما حکم داده که به عفاف و حجاب خدشه وارد کند تا انتخابات رونق بگیرد؟
هاشمی گلپایگانی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پاسخ به دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان صدا و سیما، مبنی بر طبیعی جلوه دادن مشکلات نظارتی در رسانۀ ملی گفت: وقتی عشق‌های مثلثی در سریال‌ها القا می‌شود، خطا نیست، بلکه یک رویکرد منفی است.هاشمی گلپایگانی با تصریح بر اینکه مردم دربارۀ رویکرد صدا و سیما با تعارض مواجه شدند، گفت: صدا و سیمایی که قصد دارد وضعیت مخاطبان خود را اصلاح کند، خودش اولویت‌ها را فراموش می‌کند. چه کسی به ما مجوز داده برای اصلاح یک امر یا تشویق به یک امر مثبت، باید عفاف و حجاب را کنار بگذاریم؟ مثلاً در همین بحث انتخابات نگاه کنید. درست است که در انتخابات باید مشارکت بالا صورت بگیرد، اما چه کسی حکم داده که به عفاف و حجاب خدشه وارد کنید تا انتخابات رونق بگیرد؟ مردم با تعارض مواجه می‌شوند. آنها یک بار شما را در مقام تبلیغ عفاف و حجاب می‌بینند، اما همین که نزدیک انتخابات می‌شود، حاضرید با هر بد حجاب و سلبریتی مصاحبه کنید تا هدفتان را تأمین کنید. آیا برای دستیابی به هدفِ هرچند مثبت خود باید وسیله‌های ناصواب را به کار بگیرید؟

 

ادعای وزیر بهداشت پس از درگیری لفظی شدید با نماینده مجلس: می‌خواست آدمِ او را رئیس علوم پزشکی کنم 
سعید نمکی وزیر بهداشت روز گذشته در نشست‌ خود در زاهدان پس از درگیری لفظی با فداحسین مالکی نماینده این شهر گفت: مالکی (نماینده زاهدان در مجلس) می‌خواست من رئیس علوم پزشکی منطقه را برکنار و مدیر مدنظر او را که با هم هماهنگ هستند، جایگزین کنم. من آدم این کارها نیستم. در جلسه مذکور و درگیری لفظی شدید و توهین‌آمیز میان این دو، مالکی از عواقب حقوقی و قضایی یک تصمیم وزارت بهداشت سخن می‌گوید که نمکی هم در پاسخ می‌گوید «ما را از این چیزها نترسانید؛ ما روی مین هستیم ... .»

نماینده زاهدان: آقای وزیر بهداشت! مراقب بهداشت روان و دهانتان باشید
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی نسبت به حواشی جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در زاهدان با حضور وزیر بهداشت واکنش نشان داد. فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «دائما درباره مردم مظلوم سیستان و بلوچستان دروغ می گویند. آمارهای غلط از تعداد جانباختگان می‌دهند. تجهیزات و بیمارستان نداریم، می‌گویند تخت‌ها خالی است. اعتراض هم که می‌کنیم، هتاکی می‌کنند. مراقب بهداشت روان و دهانتان باشید آقای وزیر بهداشت!

(نمونه‌ای از دروغ‌های #وزیر_هتاک)»

نماینده چابهار: ترخیص بیماران کرونایی پیش از سفر نمکی به سیستان و بلوچستان
نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با اشاره به حضور وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان مدعی شد: بسیاری از بیماران پیش از حضور وزیر بهداشت به انحای مختلف از بیمارستان‌ها ترخیص شدند. آنچه مشخص است این که بخشی از مدیران تلاش می‌کنند تا واقعیت را انکار کنند که این موضوع باعث استمرار وضعیت موجود می‌شود. معین الدین سعیدی با اشاره به حضور سعید نمکی وزیر بهداشت در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیرو پیگیری مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان، وزیر بهداشت به استان سفر کرد و شرایط بیماری کرونا را از نزدیک بررسی کردند. ایشان متوجه شدند که بسیاری از آمار و ارقامی که به وزارت خانه بهداشت ارسال می‌شود، مبتنی بر واقعیات نیست. نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه بخشی از مدیران سعی در پاک کردن صورت سوال دارند، گفت: برخی از مدیران در بدو ورود وزیر، شرایط بیمارستان‌های استان را بهتر جلوه دادند و متأسفانه بسیاری از بیماران پیش از حضور وزیر بهداشت به انحای مختلف ترخیص شدند.

 

پیشنهادهای کیهان برای افزایش جمعیت: بر افراد مجرد سختگیری اجتماعی کنید
کیهان با اشاره به کاهش نرخ زاد و ولد در سالهای اخیر نوشت: می‌توان نقطه آغازین خطای راهبردی را از دولت سازندگی دانست. زیرا ملتی که از جنگ ویرانگر هشت ساله فارغ شده باید در چنین شرایطی برای آبادانی کشور کمر همت ببندد و پس از جهاد در میدان کارزار اینک جهادی دیگر را برای آبادانی میهن آغاز کند. این روزنامه همچنین پیشنهادهایی هم برای افزایش زادآوری دادند که در آن میان این پیشنهاد هم به چشم می‌خورد: «گذاشتن مشوق‌های متعدد برای ازدواج جوانان و انواعی از سختگیری اجتماعی برای افراد مجرد.»

 

معصومه ابتکار: حجاب را تبدیل به تابو کردیم
معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری گفت: حجاب را تبدیل به تابو کردیم و آن را بدون حق پرسش مطرح کردیم، درحالی که رسانه‌های معاند و ضد دین همین مساله را دست گرفته و سوار آن شدند و علیه کشور استفاده کردند. ما نسبت به این مسائل اساسی غفلت کردیم.

راهداری: تردد اتوبوس خبرنگاران در ارومیه ممنوع بود!
در پی صدور بخشنامه از سوی وزیر راه و شهرسازی درباره اعلام ممنوعیت تردد اتوبوس سازمان‌ها و نهادها در جاده‌ها، مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری اعلام کرد که پیش از حادثه‌ای که برای اتوبوس خبرنگاران رخ داد هم تردد اتوبوس‌های سازمان و دستگاه‌ها در جاده‌ها بدون داشتن کارت هوشمند و مجوز فعالیت از یک شرکت حمل و نقل ممنوع بود و وزیر بر آن تاکید کردند. حدود دو هفته پس از وقوع حادثه تلخ واژگونی اتوبوس خبرنگاران در حوالی نقده ارومیه که منجر به فوت دو خبرنگار محیط زیست ایسنا و ایرنا و زخمی شدن تعدادی دیگر از خبرنگاران شد، وزیر راه و شهرسازی در بخشنامه‌ای اعلام به همه وزارتخانه‌ها، استانداران، سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای نظامی و انتظامی ابلاغ کرد: «به دنبال واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در تاریخ ۲ تیر ماه ۱۴۰۰ در محور روستایی بیگم‌قلعه شهرستان پیرانشهر در استان آذربایجان غربی با توجه به اینکه اتوبوس حادثه بدون رعایت مقررات مربوطه به حمل و نقل جاده‌ای مسافر عمومی (بدون صورت وضعیت و به صورت غیرمجاز) از جمله موارد زیر اقدام به جابه‌جایی مسافر در شبکه جاده‌ای برون‌شهری کرده است، ابلاغیه ای اعلام می شود.»

مسئول سازمان بسیج زنان: زنان دنیا به حجاب روی آورده‌اند
مسئول سازمان بسیج زنان با بیان اینکه علیرغم تلاش شرکت‌های فیلم‌سازی صهیونیستی اما باز هم اقبال از عفاف و حجاب در جهان فروکش نکرده است، گفـت: جامعه جهانی به سمتی پیش می‌رود که انتخاب خودش را مبتنی بر رعایت عفاف و حجاب و زیست عفیفانه قرار داده است. مینا بیابانی مسئول سازمان بسیج زنان در نشست نشست بین المللی عفاف و حجاب با محوریت بشارت تمدن ساز در مسیر آینده جهان گفت: علی رغم تلاش‌های دشمنان اسلام، زنان دنیا به رعایت حجاب وعفاف و زیست عفیفانه در جامعه روی آورده‌اند.جداسازی واگن زنان در قطار‌های شهری انگلیس، نشانه‌ تمایلات به زیست عفیفانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار