مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی: میزان درآمدهای مالیاتی در استان امسال، ۸۰ درصد تحقق یافته است و وصول مالیات در سه ماهه نخست سال جاری ۵۷ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۷۸۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸ 13 July 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،حسن کوماسی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که بمناسبت گرامیداشت هفته فرهنگ مالیاتی  برگزارشدگفت : با وجود رشد ۵۷ درصدی وصول مالیات در سه ماهه نخست سال جاری، میزان درآمدهای مالیاتی در استان امسال، ۸۰ درصد تحقق یافته است.
 
وی بااشاره به اینکه  سال گذشته ١١٢ هزار اظهارنامه دریافت شده که حدود ٩۵ هزار مورد آن تایید گردیده و فقط ١۵ درصد با ریسک بالا مورد بررسی مجدد قرار گرفته است گفت: در کنار رسیدگی به‌ این‌ موارد، موضوع فرار مالیاتی هم در دستور کار قرار گرفته که عمدتا در مسیر دلالی و تجاری می باشد.
 
کوماسی  با اشاره به دریافت ١٣٠ هزار اظهارنامه در شرایط بد اقتصادی و کرونایی افزود: ۶٧ درصد اظهارنامه های که اخذ شده ماده ١٠٠ رو قبول کرده  وخود داوطلبانه اظهارنامه مالیاتی را پرداخت کرده اند و اداره دنبال کسانی است که سالیان سال سر مردم و دولت را کلاه گذاشته اند و فرار مالیاتی داشته اند.
 
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از تحقق وصول ١٢٠ درصدی و رشد ٣٨ درصدی در سال گذشته خبر داد و گفت : در طول سال گذشته ١۶٠٠ ميليارد مالیات تومان وصول شده است.


وی با اشاره به اینکه مالیات به عنوان منبع مالی مهمی در هر کشوری است، گفت: در صورتی که مؤدیان هرکشور مالیات پرداخت شود، مسیر توسعه در آن کشور طی خواهد کرد.
 
کوماسی بابیان اینکه سال گذشته ۱۶۶ کارت بازرگانی باطل شد، گفت: ۱۵٠٠ میلیارد تومان معوقات مالیاتی کارتهای بازرگانی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار