نماینده مردم شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی از موافقت مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی ایران با ساخت کارخانه «تراکتور سازی لکستان» در شرق استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 11 July 2021

 به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا علی رضایی  اظهار داشت: طی روز‌های اخیر با دعوت از مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی ایران جلسه‌ای مشترک با موضوع احداث یک مجموعه در زمینه تراکتور سازی در شرق استان کرمانشاه برگزار و احداث کارخانه تولید و مونتاژ قطعات تراکتور با نام تراکتورسازی لکستان پیگیری و نهایی شد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تاکید کرد: ایجاد واحد قطعه‌سازی اشتغالزایی بیشتری دارد و ایجاد آن برای شرق استان کرمانشاه با این نرخ بیکاری در اولویت است.

رضایی با بیان اینکه احداث این مجموعه می‌تواند با کمک به افزایش تولید، پاسخگوی بخشی از تقاضای تراکتور در سطح استان هم باشد، افزود: شرق استان کرمانشاه، قطب کشاورزی منطقه است و ادوات کشاورزی به خصوص تراکتور از نیاز‌های ضروری کشاورزان برای بهره وری بیشتر محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: احداث خط تولید تراکتور در این منطقه علاوه بر تامین نیاز کشاورزان داخلی و اشتغالزایی جوانان منطقه لکستان، می‌تواند نسبت به صادرات محصولات تولیدی این واحد صنعتی آن به کشور‌های همسایه در جهت ارزآوری به کشور نیز موثر باشد.

وی در خصوص محل احداث این کارخانه گفت: سعی می‌کنیم جانمایی زمین با مرکزیت هر سه شهرستان کنگاور، صحنه و هرسین انجام شود.

تراکتورسازی ایران تنها تامین کننده تراکتور بخش کشاورزی کشور است و سالانه ۱۱ هزار تا ۱۸ هزار دستگاه تراکتور در ۱۴ نوع مختلف تولید می‌کند.

مجتمع صنعتی تراکتورسازی ایران تعداد ۱۸۰ نمایندگی فروش در سراسر کشور دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار