رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس اعلام کرد مجوز صادرات هفت هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق طی سه ماه گذشته در این شهرستان صادر شد.
کد خبر: ۹۷۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 11 July 2021

به گزارش «تابناک البرز» دکتر محمدمهدی راهنورد گفت: این ماهیان زینتی با هدف ارزآوری و رونق تولید و رشد اقتصادی به عراق صادر می شود.

وی ادامه داد: پنج مجوز صادرات  خاویار به میزان ۱۷۹ کیلو گرم به کشورهای حوزه خلیج فارس ، استرالیا و اروپا ، سه مجوز صادرات شاه میگو  به کشور ارمنستان به میزان۲ هزارو ۳۰۰ کیلوگرم طی این مدت صادر شده است.

راهنورد گفت: با تائید دامپزشکی سه هزار قطعه بوقلمون زنده به  از فردیس به استان تهران انتقال داده شد.

صدور مجوز پنج راس بز اصلاح نژادی برای جنوب کشور ، تائید ۱۶۵ تن گندم سبوس دار برای بازارهای داخلی ، صدور مجوز عرضه گوشت گوساله و گاو  به داخل و خارج از استان البرز به میزان تقریبی ۱۹۵ تن ، نظارت بر عرضه  ۶۸ تن  گوشت گوسفندی و ۲۲۰ تن مرغ از دیگر فعالیت سه ماهه نخست سال جاری دامپزشکی فردیس است .

وی گفت: امسال ۳۶۷ هزار دوز واکسن دامی از مرکز تولید واکسن مشکین دشت فردیس به بازار های داخلی عرضه شده است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و لزوم رعایت دستورالعملهای وزارت بهداشت در مراکز و واحدهای تحت نظارت ، دامپزشکی در حوزه های مختلفی ازجمله پیشگیری ، کنترل و مبارزه با بیماریهای مشترک و واگیر انگلی دام ، طیور و آبزیان و نیز نظارت بر تولید ، فرآوری ، توزیع و عرضه انواع فرآورده های خام دامی و شیلاتی را با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ستاد کرونا انجام داده است.

 در این راستا و در زمینه پیشگیری و جلوگیری از انتقال بیماریهای دامی مانند (تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ، تب مالت (بروسلوز) ، سل ، هاری ، سیاه زخم (شاربن) ، مشمشه ، تب برفکی و نظیر آن  در طول سه ماه گذشته بیش از ۱۵ هزار و ۷۶۸ دوز واکسن دامی در واحدهای دامداری فردیس مصرف و تلقیح شده است.

راهنورد افزود: همچنین یک هزار و ۸۰۲ مورد تست سل و یک هزار و ۱۴ مورد خونگیری (بروسلوز) انجام شده است.

وی اظهار داشت: در رابطه با پیشگیری و کنترل بیماریهای طیور ازجمله آنفلوآنزای پرندگان در مرغداریها نیز ۱۰۵ مورد مراقبت فعال و ۳۲ مورد بازدید کارشناسی و نمونه برداری صورت گرفته است.

 راهنورد گفت : وجود بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام دارای مخاطرات فراوانی برای پرسنل زحمت کش و گمنام دامپزشکی می باشد که از جمله آنها می توان به بیماریهایی همچون بروسلوز (تب مالت) ، سل ، هاری ، مشمشه ، شاربن و تب کریمه کنگو و امثال آن اشاره کرد که برخی بیماریها در جمعیت دامی کمترین مخاطره را دارند اما بدلیل کشنده بودن در انسان و پرخطر بودن در جمعیت انسانی اقدامات دامپزشکی شامل واکسیناسیون و مراقبت فعال علیه این بیماریها بطور دائم انجام می شود.
وی از شهروندان فردیس خواست  فرآورده های خام دامی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و به  برچسب تاریخ مصرف ،وکد دامپزشکی محصول توجه کنند.

ساکنان فردیس  می توانند درصورت مشاهده هرگونه  تخلف بهداشتی در زمینه عرضه محصولات دامی از طریق شماره تماس ۳۶۶۴۰۵۱۸ و ۱۵۱۲ دامپزشکی استان اطلاع رسانی کنند.

شهرستان فردیس با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار