وزیر بهداشت:
سعید نمکی:تزریق واکسن کرونای ایرانی از روز گذشته در کشور و برخی نقاط کشور بخصوص در استان های جنوبی و سیستان و بلوچستان آغاز شده است
کد خبر: ۹۷۶۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷ 09 July 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، وزیر بهداشت امروز در ۳۶مین آیین پویش ره سلامت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، افزود:به اندازه کافی در هفته آینده واکسن وارد خواهد شد و تزریق را به روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دوز خواهیم رساند:

نمکی خاطر نشان کرد: از دو ماه پیش با نقطه یابی  کانون های ویروس جهش یافته در استان های آذربایجان غربی، یزد، قم، هرمزگان توانستیم از گسترش این ویروس جلوگیری کنیم.


وزیر بهداشت اظهارکرد: در فروردین ماه سال ۹۹با وجود دستور سریع رهبری برای تخصیص اعتبار یک میلیارد دلاری به نظام سلامت تاکنون قسمت قابل توجهی ازاین اعتبار هنوز به دست نظام سلامت نرسیده است.

 او گفت: همزمان واکسن های وارداتی با تاخیر وارد کشور شده ودر هفته آینده نیز این واکسن های وارداتی به تعداد قابل توجهی وارد کشور خواهد شد.

نمکی گفت :تیم های متعددی برای تزریق واکسن در کشور آماده ی خدمات رسانی هستند. وزیر بهداشت افزود :همزمان با این تیم ها ایستگاه های خودرویی نیز برای سهولت دسترسی مردم به واکسیناسیون در بوستان ها و نقاط مختلف تدارک دیده شده است. 

او گفت :از مردم درخواست میکنیم قبل از اطلاع رسانی از طریق پیامک و دعوت به تزریق واکسن به مراکز مراجعه نکنند.

 

نمکی افزود :تاخیری که در تزریق واکسن به وجود آمده به دلیل بد عهدی تامین کننده های واکسن است و در هفته های آینده گروه های بالای ۶۰ سال که بیمارس صعب العلاج و خاص واکسینه خواهند شد.

 

در استان های جنوبی و مرزی سیستان بلوچستان از ۵۰ سال به بالا شروع شده و در استان آذربایجان غربی هم به خصوص به دلیل مرزی بودن امیدواریم همین روند اجرا کنیم.

وزیر کشور با تاکید به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ تخت بیمارستانی خالی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، اظهارکرد: در چند روز گذشته ۳ دستگاه اکسیژن ساز نیز در بیمارستان های سیستان و بلوچستان نصب شده است.


وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز تولید داخلی دارو ۹۲درصد افزایش یافته و ۳۰درصد با وجود کرونا از واردات دارو دارای مشابه داخلی جلوگیری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار